ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

با سلام و عرض ادب ... نامزدی کردم منتها نامزد من تمایل به هیچ نوع رابطه نزدیکی نداره . حتی چند بار گفته که ازدواج کردیم هم هیچ رابطه ای نباشه . قبل هر چی میخوام بدونم خط قرمز رابطه در دوران عقد چیه و برا حل این مشکل چیکار باید بکنم . ممنون و سپاسگزارم


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.

وقتی عقد ازدواج خوانده شد، زن و شوهر بر هم حلال می‌شوند و هرگونه استفاده و لذتی را می‌توانند از هم ببرند. علی القاعده در این مدت نیز زن و شوهر حقوقی برابر با دوران پس از زفاف دارند مگر آن که از قبل شروط خاصی را قید کرده و یا عرفا روال معینی معمول باشد به گونه ای که حالت شرط ضمن عقد را پیدا کند.گرچه نزدیکی با همسر در دوران عقد از نظر شرعی و قانونی اشکالی ندارد اما چنانچه ضرورتی نباشد بهتر است به زمان عروسی و شب زفاف موکول شود و آداب عرفی رعایت گردد و از طرف دیگر عدم رعایت این آداب و نزدیکی جنسی احتمال آبستنی را فراهم می آورد که در این صورت کم شدن فاصله بین عروسی و تولد خود موجب آبروریزی می شود که جبران نا پذیر است.

البته استفاده جنسی از همسر مراتبی دارد. زن و شوهر می توانند از بازی و ملاعبه از لذایذ جنسی نسبت به همدیگر برخوردار شوند و در انجام کار اصلی خیلی عجله نکنند و اگر بتوانند انجام عمل اصلی را به عروسی موکول کنند خیلی مناسب‏تر و بهتر است زیرا در هر مرحله ای از ازدواج لذت‌های ویژه و خاص خود را دارد و دوران عقد و نامزدی بهتر است به بازی‏های عاشقانه و ملاعبه (لمس قسمت های حسی بدن، بوسیدن و عشق ورزیدن و ارتباط کلامی-عاطفی) اکتفا شود.در مورد همسرتان به نظر می‌رسد یک ماه برای شروع روابط محدود نامزدی زود است و شاید ایشان از این موضوع کمی هراس دارد که البته طبیعی است و حیای دختران این اقتضاء را می‌کند. توصیه می‌کنیم اصلا درباره این موضوعات صحبتی نکنید و روابط عادی ولی محبت آمیز داشته باشید تا بعد از گذشت مدتی او خودش کم کم احساس نیاز کرده و به شما تمایل پیدا کند. در مورد آینده نیز نگران نباشید زیرا این موضوع عادی سازی می‌شود و همسرتان آن را خواهد پذیرفت. فقط سعی کنید او را تحت فشار قرار ندهید و با آرامش رفتار کنید.

موفق باشید.