ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

سلام. سوال من راجع به استاد عرفان در طی طریقت و سیر و سلوکه
آیا این استاد یک انسان والا مقام و جزء اولیای الهی است؟ و هم اکنون زنده است و در بین ما زندگی میکند یا میتواند فرد فوت شده ای باشد از این دست که این فرد فوت شده هم مانند عارفانی که کرامت داشته اند مانند شیخ رجبعلی خیاط یا مرحوم قاضی و ... یا فردی مثل حضرت خضر؟ یا آن شخص میتواند فرشته ای باشد که پس از قرب بنده و پاک شدن تا حدودی برای انسان برای ادامه ی راه فرستاده میشود؟ اینکه در کل خداوند آن شخص را برای راهنمایی و هدایت سالک در مسیر سلوک میفرستد یا خود شخص باید به دنبال آن فرد بگردد؟ با توجه به اینکه امروزه افراد شیاد بسیاری از این طریق جوانان خداجو را میفریبند. و اینکه آیا این استاد حتما باید مرد باشد؟ برای خانمی که میخواهد این مسیر را شروع کند آیا استادش مرد است یا زن؟


مشاور (مجید محمدی)

باسلام
لطفا اگر پیام شما شامل چند سوال می باشد شماره بگذارید تا بهتر پاسخگویی شود.
جواب سوال اول: لازم نیست که استاد اخلاق ما جز اولیاالهی باشدبلکه همین مقدار که ظرایف علم اخلاق را احاطه داشته باشد و خود از ما عاملتر به موازین اخلاقی باشد برای پیشرفت معنوی ما کافی است و طبیعتا اگر این شخص از اولیا الهی باشد ما را زودتر به مقصود خواهد رساند.
جواب سوال دوم: ارتباط و زیارت قبور و اهدا ثواب به ارواح عرفا اسلامی و شهدا سبب ارتقاء معنوی و برکاتی از جانب آن نفوس پاک به ما خواهد شد.
جواب سوال سوم: اگر هر کسی به آنچه که میداند عمل کند قطعا خداوند برای پیشرف معنوی او استادی را در مسیر زندگی او قرار می دهد و یا اینکه مجهولات را برای او برطرف می کند.
جواب سوال چهارم: طبیعتا حتی در امور معنوی باید رعایت عفاف و حجاب گردد.