ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 33 ساله )

سلام و خسته نباشید. سوالی دارم در مورد دعا کردن. میخوام بدونم اگر برای پدرم که گناهکار هستن و مشروبخوار، دعا کنم آیا دعایم مستجاب میشه؟ خیلی نگران سلامتی ایشون هستم به روشهای مختلف سعی کردیم که ایشون مشروب رو ترک کنن ولی فایده نداشته. متاسفانه هیچ راهی ندارم. واقعا نگرانش هستم چون الان دچار ناراحتی قلبی شدن و میدونم که مشروب براشون ضرر داره. سوال اصلی من اینه اگر عاجزانه از خدا بخوام که کمک کنه پدرم سر به راه بشه و مشروبش رو ترک کنه، آیا اثر داره؟ اونم در حق انسان گناهکاری که اهل مشروب خوردنه و ... تو رو خدا راهنماییم کنین خیلی نگرانم که نکنه بلایی سرش بیاد. دعای خاصی هست که بخونم؟ اصلا دعای من مستجاب میشه؟ خواهش میکنم کمکم کنید


مشاور (مجید محمدی)

باسلام
احسان، محبت و دعاکردن به والدین از وظایفی است که خداوند برعهده هر فرزندی قرار داده است. آنچه مهم است انجام وظیفه است که شما بحمدلله این وظیفه را خوب انجام می دهید و باید بدانید که نتیجه از دست شما خارج و تابع خیلی از امور است. شما برای هدایت و طول عمر پدر دعا می کنید ولی بدانید که خواست و اراده پدر نیز اهمیت دارد که ترک این گناه و حفظ سلامتی چه مقدار برایشان اهمیت دارد!
تا ایشان نخواهند اتفاقی نخواهد افتاد و خدا هیچوقت به سبب دعای شما قهرا او را مجبور به ترک شرابخواری نمی کند تا زمانیکه در وجود ایشان نیز حرکت و جوششی برای ترک شراب اتفاق افتد. روایات و آیات در مذمت شرابخواری را با بیان دقیق و زیبا برای او بگویید تا ان شاالله علاقمند به اصلاح شوند.