ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 29 ساله )

سلام.وقت بخیر.دیپلمه۸۴_۸۵ انسانی هستم.متاهل و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل دارم.آیا امسال میتوانم در کنکور هم تجربی و هم انسانی با هم شرکت کنم؟


مشاور (احسان فدایی)

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

پرسشگر محترم! موضوعاتی که بیان نمودید ارتباطی با یکدیگر ندارند و باید سعی کنید ابتدا هدف تحصیلی تان را تعیین و سپس رشته مورد نظر را انتخاب نمایید. بعید می دانیم هم به لحاظ اجرایی و هم به لحاظ فرصت بتوانید در دو کنکور شرکت نمایید ولی باید سعی کنید بهترین و درست ترین انتخاب را داشته باشید. ابتدا نیاز دارید تا علاقه و استعداد خود را شناسایی نماید. جهت پیدا نمودن زمینه استعداد خود می توانید از طرق مختلف اقدام نمایید.

1- با مراجعه به گذشته خود و ارزیابی آن می توان فهمید که استعداد و علاقه ما در کدام زمینه بوده است و تمایل به انجام چگونه حرفه و شغلی را داشته ایم و در چه فعالیت هایی موفقیت چشمگیری داشته ایم.

2 - می توان از ارزیابی دیگران در مورد خودمان کمک بگیریم. زیرا دیگران مانند والدین یا دوستان و کسانیکه ارتباط بیشتری با ما دارند از زاویه دیگری می توانند فعالیت های ما را ارزیابی نموده و تشخیص دهند ما در کدام زمینه ها موفق تر هستیم.

3- کشف استعداد، علایق و خودشناسى، با توجه به پیشرفت علوم مختلف به ویژه در قلمرو روان‏شناسى در عصر حاضر، امرى ممکن و شدنى است. شما مى‏توانید با مراجعه به یکى از کلینیک‏هاى روان‏شناسى و یا مشاوره و راهنمایى، با اجراى تست‏هاى شخصیت، استعداد و هوش، به مجهول مورد نظر برسید و گم شده خود را به دست آورید، چون نتیجه آزمون تست‏ها شما را در شناسایى و کشف علایق و استعداد کمک خواهد نمود.

موفق باشید.