ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 01 ساله )

با سلام، اینکه گفته می‌شود گوشت خوک بی‌ غیرتی می‌آورد به چه علت است؟ لطفا با جزئیات کامل بفرمایید چون برای قانع کردن عده‌ای که خیلی پایبندی به احکام بدون دانستن فلسفه آن ندارند می‌خواهم. با تشکر


مشاور (مجید محمدی)

باسلام
یکی از حیوان‌هایی که مصرف گوشت آن در فهرست غذاهای حرام قرار گرفته است گوشت خوک می‌باشد که در قرآن از آن به «لحم خنزیر» یاد شده است: {إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِیرِ وَ...} ؛ خدا، تنها (خوردن) مردار و خون و گوشت خوک و آنچه را که به هنگام سر بریدن نام غیر خدا بران بانگ زده شده حرام کرده است. که مضمون این آیه، در چهار سوره‌ی قرآن آمده است و علت تاکید قرآن بر این مطلب، همان اهمیت موضوع و خطرات جسمی و روحی مصرف گوشت خوک و نیز آلودگی جامعه‌ی بشری به آن است به طوری که هنوز در برخی کشورهای جهان به ویژه اروپا و آمریکا گوشت خوک جزء غذاهای رسمی آنها قرار دارد. حال می خواهم به حکمت حرام شمردن گوشت خوک بپردازیم:
یکی از بالاترین حکمت ها بی غیرتی خوک هست و حتی در غرب نیز این حیوان معروف به بی غیرتی است و نرها روی ماده خود حساسیت ندارند و طبیعتا خوردن گوشت آن این خصوصیات را به انسان نیز منتقل می کند. همچنین این حیوان فضولات خود را می خورد و در گوشت او اثر می گزارد.