ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 26 ساله )

سلام. من متولد۱۳۷۱هستم. دختری هستم با قیافه عادی و آرام. فوق لیسانس صنایع دارم. از ۱۶سالگیم تا الان خواستگار داشتم ولی خب اون دوران که بچه بودم نذاشتم اصلا بیان صحبت کنن، الانم یکی که پیشنهاد میده یکی اینکه دچار اضطراب میشم که مراسم خواستگاری چه جوری برگزار میشه، دوماً اصلا می ترسم در مورد کسی فکر کنم و سوماً من مادرم پیره آخه کدوم پسری راضی میشه با منی که نمی خوام لحظه ای مامانم رو تنها بذارم زندگی کنه، دلم نمیاد توی این سن بعداز فوت بابام تنها بمونه و مشکلی که شاید خیلی از ماها داریم جهیزیه ست . 😔حقوق مستمری که من و مامانم میگیریم فقط کفاف خورد و خوراکمون را میده، چه جوری بتونم از پس این خرج و مخارجهای ازدواج بر بیام؟ جهیزیه ، نمیدونم خرید واسه داماد، مراسمهایی که خرجش گردن خودمونه. راستش خیلی وقته دلم می خواد یه تکیه گاه داشته باشم، یکی که دلم خوش باشه، حس نیازم رو برطرف کنه. ولی این مشکلات سر راهمه. از یه بنده خدام پرسیدم میگه برو دوست پسر پیدا کن. واقعا نمیدونم چیکار باید بکنم؟ بعضی وقتها اصلا توی این فکرم که به جهنم تا آخر عمرم مجرد میمونم. وقتی این مشکلات سر راهمه، خیلی بی رحمیه انتظار داشته باشم پسری باشه که من رو با تموم این گرفتاریهام بخواد. اصلا اون بخواد مگه میشه زندگی با این وضع من؟ نه پدری، نه وضع مالی خوبی، نه کاری دارم. شما بگید چه کنم؟


مشاور (خانم قربانی)

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون
دوست دارید که همانند تمامی دختران دیگر ازدواج کنید در کنار مردی باشید که او را دوست میدارید و او نیز شما را دوست میدارد. اما از نگران مادر مسن خود، و شرایط اقتصادی خود هستید. ازدواج حق هر انسانی ست درست است که گاهی شرایط سبب میشود که فرد در انتخاب خود محدود شود اما لزومی نداردکه خود را محروم کند. خوب است بدانید که این مسئله فقط مشکل شما نیست و افراد مشابه شما نیز زیاد هستند. توصیه میکنم:
- بر خدا توکل کنید و از او بخواهید که فردی صالح و متناسب در مسیر راه شما قرار دهد.
- خواستگارانی که به لحاظ کلی مناسب به نظر میرسند را بپذیرید و با انها صحبت کنید حتی اگر میدانید که حین صحبت اشتباه خواهید کرد یا اینکه اصلا چیزی بلد نیستید. تا زمانی که این کار را انجام ندهید خوب صحبت کردن را یاد نخواهید گرفت. علاوه بر این این کار به شما امکان میدهد که بتوانید خود را بیشتر بشناسید.
- شرایط زندگی خود را برای خواستگارتان توضیح دهید و حتی مراقبت ، زندگی در محل نزدیک و.. را مطرح کرده و یا حتی به عنوان شروط بیان کنید.
- شرایط مالی را هم عنوان کرده و در صورت توافق شما نیز درخواست های خود را از ایشان کاهش دهید. پسران عفیفی هستند که همانند شما مشکل مالی داشته و به دنبال افرادی با سطح توقع پایین هستند.
- از وام هم به عنوان کمک هزینه تهیه مقدمات کمک بگیرید و از خداوند بخواهید با فضل خودش شما را غنی سازد. این وعده خداوند .
- بر روی شاسیتگی اخلاقی و تناسبات تمرکز کنید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.