ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 41 ساله )

با سلام. فرزند پسری دارم کلاس هشتم و علاقه ای به مدرسه ندارد و ترک تحصیل کرده سوال من اینه که آیا در کشور ما جایی امن هست که فرزندم را به انجا بسپارم به صورت شبانه روزی انجا باشد هم درس بخواند هم مهارت یاد بگیرد. یا فقط مهارت بیاموزد چون در شهر ما رفیقهای بسیار بدی دارد که میخوان نابودش کنن پدرش هم فوت کرده که بتواند او را کنترل کند به حرف من و هیج کس هم گوش نمی کند.


مشاور (خانم قربانی)

من هم عرض سلام و ادب دارم خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون
به عنوان یک مادر به شما حق میدهم که نگران فرزندتان باشید مخصوصا که او پدر و حامی مقتدر نیز ندارد. مدارس و اموزشگاه های شبانه روزی یا اماکنی که مد نظر شماست ، تا جایی که بنده اطلاع دارم وجود ندارد. اما برای در امان ماندن فرزندتان از اسیب های اجتماع و دوستان ناباب، چند توصیه دارم امیدوارم برایتان اثربخش باشد.
- فرزندپروری خود را به سبک مقتدارنه – اطمینان بخش تغییر دهید برای این کار نیاز به مطالعه یا شرکت در کلاسهای فرزندپروری و شیوه های تربیتی نوجوان دارید.
- بجای کنترل فرزندتان به دنبال مدیریت رفتار وی باشید و از تن پروری و اطاعت بی چون و چرای او و یا سخت گیری بیش از حد در رفتار با او اجتناب کنید.
- احساسات و نیازهای روحی او را دریابید و در راستای تامین ان به جد تلاش کنید.
- دنیای نوجوانی را خوب بشناسید و سعی کنید رفتاری با مختصات دوره رشدی فرزندتان داشته باشید.
- با فرزندتان دوست باشید و تلاش کنید که با او صمیمی شوید. برای او وقت بگذارید و با او همراه و هم کلام شوید.
- از نصیحت کردن او بپرهیزید و خوب و بد را با رفتار خود به او نشان دهید.
- با دوستان فرزندتان رابطه برقرار کرده و سعی کنید به طور ناملموس او را به سمت دوستان شایسته هدایت نمایید. نوجوانی دنیای دوستی هاست اگر بتوانید در این موارد خوب عمل کنید او علیرغم محیط ناسالم، سلامت خواهد بود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.