Sh ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 22 ساله )

سلام خسته نباشید. من دانشجوی ترم ۴رشته حقوق هستم خیلی علاقه دارم در آینده شاغل باشم به وکالت هم علاقه دارم. مشکلم اینجاست که خیلی دست و پا شکسته منابع رو میخونم و انگیزم کم هستش و احساس میکنم مطالب زود از یادم میرن لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم. التماس دعا.


مشاور (امیرحسین مرادی)

با سلام خدمت شما دانشجوی محترم
خیلی خرسندم که همچنین دانشجویان مستعد و علاقمند به رشته حقوق را میبینم که تحصیل برایشان در اولویت است .
ببینید شما باید اول از همه منابع ازمون وکالت را با سرچ در اینترنت پیدا کنید و بعدازان به دنبال کتاب های منبع هر بخش ازمون بروید برای مثال در مورد حقوق مدنی دکتر کاتوزیان و دکتر صفایی رو پیشنهاد میکنم.
سپس قانون خوانی داشته باشید هرروز به مقداری که میتوانید قانون را بخوانید و بعد از خواندن ان را برای خود تفسیر کنید
سپس مطالب مهم هرقانون را برای خود در دفتری مختص ان قانون یادداشت کنید
مطالب و نکاتی هم که از ان ماده قانونی درک نمیکنید یا از ذهنتان میرود و فرار است ان ها راهم در دفتر همان قانون یادداشت کنید
بدانید که ۷۰ درصد ازمون وکالت از قوانین اصلی و فرعی است و شرط اول شما برای قبولی تسلط کامل و جامع بر روی قوانین است مهم نیست که شما واو ب واو قانون را حفظ کنید اما مهم است که بدانید چرا این واو دراین قسمت امده و ماده ها و تبصره هارا کامل درک کنید . و۳۰ درصد بعدی ازمون هم مختص کتاب های حقوقی درزمینه مدنی و جزا و متون و.. است .
سعی کنید در پایان هرهفته یک سری کتاب تست خریداری و تست مربوط به ان بخش کتب حقوقی را بزنید و خود را بسنجید
واضح تر اینکه برای مثال قسمت ایفای ناروا را که از کتاب دکتر کاتوزیان در حقوق مدنی خواندید برای اینکه ملکه ذهنتان شود برای خود مثال و سوال طراحی کنید و بعد از ان مواد قانونی مربوط به ایفای ناروا را باید کامل بخوانید و مسلط شوید و پس ازانجام این دوکار باید تست بزنید و سوال و تست برای خود طراحی کنید دراین صورت مطمعن باشید که دیگر مطالب از ذهنتان نمیرود و شما بعد از اتمام دروس و کتب مطمعن باشید که اماده ازمون وکالت خواهید بود.
به امید موفقیت تمامی دانشجویان علاقمند