ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

با سلام. وقتتون بخیر... میشه راهنماییم کنید؟ چند ماه دیگه عروسیم هست و ما واحدی که پدر شوهرم را به ما داده از مستاجر تحویل گرفتیم و الان همسرم پیشنهاد داده که خونه رو بدیم مستاجر و کرایه بگیریم تا اول...


مشاور (خانم قربانی)

سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون. من هم خداقوت میگویم.
برای کسب سرمایه اقتصادی و پیشرفت بیشتر، نیاز دارید که با خانواده همسرتان زندگی کنید و تردید دارید که مبادا با خواهر شوهرهایتان دچار مشکل شوید. خاصیت دنیای مادی، تزاحمات ان است، یعنی فرد برای بدست اوردن چیزی باید از چیزهای دیگر صرف نظر کند. انچه این  انتخاب را رقم میزند، امتیازات ان است. پیرو این امتیاز بندی، تعهدی که فرد به انتخاب خود دارد و رعایت الزامات ان، سبب موفقیت او میشود.
توصیه میکنم یک جدول سود و زیان برای هر دو وجه تصمیم خود ترسیم کنید و به ان امتیاز دهید، هر کدام که امتیاز بیشتر را با دید بازتر انتخاب کنید. سپس الزامات ان را بررسی نمایید و توان خود را نسبت به ان بسنجید. اگر شما اجاره دادن منزل را انتخاب کردید، لازم است سازگاری مثبت با خانواده همسرتان را بیاموزید. این سازگاری یعنی بلد باشید، از دلخوری های خود عبور کنید، خودگذشتگی و ایثار داشته باشید، حساسیت ها و محدودیت های خانواده را بشناسید و راه حلی را برای رعایت یا کنار امدن با انها بیابید. گاهی مجبور خواهید شد استقلال خود را نادیده بگیرید و یا علیرغم میل باطنی تان با جمع، هم رای شوید. شاید مجبور شوید که گاهی بیشتر از خود به انها احترام بگذارید و تبعات یک خانواده بزرگ را که رفت و امد بیشتر دارد و تقسیم امکانات و... را می طلبد، را بپذیرید. در هر حال انچه شما را در این تصمیم موفق میکند، هنر سازگاری و برقراری ارتباط مثبت و مدیریت سلایق و رهبری خواسته ها و محدودیت هاست. اگر چنین ظرفیت  و توانی را در خود حس میکنید، و میتوانید انها را همانند خانواده خود دوست داسته باشید، زندگی مشترک تجربه خوب و خوشایندی خواهد بود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.