ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 29 ساله )

با همسر نابینا چگونه باید رفتار کرد؟ یک ساله عقدیم و ایشان نابینا هستند به صورت کامل" بعضی وقتها واقعا رفتارشون ناراحتم میکنه.


مشاور (خانم قربانی)

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
 گویا نمیتوانید به نحو احسن با نامزدتان ارتباط برقرار کنید و دوست دارید در دوران نامزدی تان خاطرات خوش و بدون تلخی ها  را رقم بزنید. در ابتدا تمام تلاش خود را برای درک حال شما دارم و میدانم که زندگی ناهمسطح سخت خواهد بود و با توجه به هم ردیف نبودن شما و همسرتان در توانایی های جسمی، به نظر میرسد که در مسیر زندگی دشواری هایی خواهید داشت. برای پاسخ به سوالتان، شما را به یک مطلب هدایت میکنم، زیرا که توجه به ان میتواند خود به خود پاسخ را برای شما اشکار کند. ان مطلب این است:
چرا با وجود اطلاع از نابینایی طرف مقابل، ایشان را برای همسری انتخاب کردید؟ پاسخ این سوال انگیزه شما برای قبول این زندگی، و دلایل تایید همسرتان را اشکار می سازد. خوب است هر زوجینی برای انتخاب همسر خود دلایل روشن و برجسته ای داشته باشند و در زمانهایی که مشقات زندگی روزمره، انها را خسته میکند با بازبینی ان دلایل، روحیه خود را برای ادامه ارتباط با نشاط ارتقا دهند. لیستی از ویژگی های مثبت همسرتان تهیه نمایید و در زمانهایی که تعارضات شما را به ستوه می اورد، با مطالعه انها نگاه منفی خود را اصلاح نموده و زودتر و راحت تر از سختی ها عبور کنید. این توصیه نه فقط برای شما بلکه برای همه زوجین سودمند است. زیرا که تنش ها و تعارض در زندگی همه ادمها وجود دارد و متاسفانه زوجین فقط در روزهای اول اشنایی نکات مثبت را میبینند و در ادامه فقط امور منفی را. برای سازگاری با مختصات ویژه همسرتان نیز بهتر است با خانواده او مخصوصا مادرش صمیمی شده و در لا به لای گفتگوهای او، روش های همراهی و نکته های ان را بیابید. مطالعه در باب نیازمندی های نابینایان و ..  نیز برایتان مفید خواهد بود.
نکته مهم دیگر که باید در برنامه زندگی شما مانند دیگر زوجین گنجانده شود، اموزش مهارت های ارتباطی و مهارت های زندگی ست که از طریق شرکت در کلاسهای مراکز مشاوره و با مطالعه کتب مربوطه کسب میشود. این اموزشها به شما می اموزد که همسرتان نیاز به اقتدار و تایید دارد و شما چگونه باید ابعاد مردانه او را تامین کنید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.