ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 26 ساله )

سلام. من و مادرم هر دو کنار هم مجزا زندگی میکنیم. البته من متاهلم مامانم ۴۵ ساله ست. خیلی هم زیبا به خودش هم میرسه با داداشم که ۱۶ سالشه بیش از حد راحته. طوری که گاهی میرم خونه مامانم حتی مامانم لباس زیر هم جلوی داداشم نمیپوشه. خیلی تذکرهای جدی دادم اما نمیشه حتی داداشم رو انقدر بی غیرت بار آورده گاهی هر دو شون رو کنار هم لخت کامل میبینم فورا از خونشون خارج میشم خیلی عذاب آوره کارهاشون. نمیدونم در چه حدی پیش رفتن امیدوارم اشتباه حدس زده باشم.


مشاور (خانم قربانی)

سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
مادرتان در نوع پوشش و رفتار خود مراعاتی ندارد و برادر نوجوانتان نیز بر طبق دلخواه نفس خود تربیت کرده است. این قضیه تا حدی شدت یافته که حدس فعل حرام به ذهن شما خطور میکند.
دوست عزیزم، پیام های سابق شما را بخاطر دارم و اکنون نیز همان نکات را تایید میکنم و مجددا می افزایم که تا زمانی که‌مادرتان به عنوان مربی و تربیت کننده برادرتان و پایه اصلی فعل قبیح در رفتارش تغییر ندهد، شما عملا نمیتوانید کاری انجام دهید. و وظیفه شما امر به معروف و نهی منکر است. طبیعتا در چنین شرایطی احتمال تاثیر در برادرتان نیز نخواهید داشت چون او در اوج نوجوانی و تمایلات نوجوانی ست و لذت وافری از این ارتباط می برد. اصلی ترین توصیه بنده، اطلاع دهی این مسئله به پدرتان است. او به عنوان مسئول خانواده و تربیت فرزند و نگهبان ناموس خود، موظف است که قاطعانه با این فحشا مقابله کند. اگر همچنان پدرتان نیز با مادرتان هم‌ پیمان بوده یا تسلطی بر ایشان ندارد، نهایتا میتوانید با فاصله گرفت از ایشان، مسئله را با مراجع قضایی حکومت اسلامی در میان بگذارید.
دوست جوان، این مورد ریشه در امروز و دیروز ندارد و ریشه ی قدیمی اش در عقاید ناسالم و غیر دینی است و نمود ان را تا ابد مشاهده خواهید کرد. برای رهایی از تبعات این خطا، راه استغفار پیش بگیرید و با توسل به ائمه اطهار علیهم السلام به نجات برسید. نکته نهایی اینکه، سعی کنید ذهن خود را از هر گونه تهمت زنی دور سازید، اما تا میتوانید به صورت زبانی، عملی و حتی دوری از خانواده با عملکرد مادر و برادرتان مخالف نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.