ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 24 ساله )

سلام خسته نباشید. یه مشکلی اساسی من اینه نمیتونم خود ارضایی رو ترک کنم.اعتیاد بهش پیدا کردم ببشتر بخاطر فشار زندگی بی پولی بیکاری. واقعا خسته م کرده. خیلی از راه ها رو امتحان کردم. از نظر دین از نظر صدمه جسمی روحی تا چند وقت خوبه ولی باز خراب میکنم. بارها و بارها توبه میکنم با هزار تا معصوم عهد میبندم ولی باز خراب میشه. نامزد دارم ولی خانواده ها سخت گیرن اصلا نمیزارن نزدیک هم بشیم. منم بیکارم بهم اجاره نمیدن عروسی بگیریم. واقعا نمیدونم چیکار کنم. خسته شدم. دیگه روم نمیشه در خونه هیچ معصومی برم روم نمیشه وایسم جلوی خدا نماز بخونم. یه زمانی نماز شبم قضا نمیشد اما الان چی" من روی هیچی ضربه نمیخورم. کل درس اخلاق ایت الله مجتهدی رو حفظم حلال حروم خیلی حساسم. فقط تنهایی که دارم ضربه میخورم همین اعتیاده به فیلم پورن و خود ارضایی دارم. ممنون میشم یه راه خوب و عملی جلوی پام بزارین. اینقدر فیلم و مقاله ترک خود ارضایی دیدم خوندم فایده نداشتن. تا ازدواج نکنم به نظر خودم درست نمیشه.


مشاور (خانم قربانی)

سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
درگیر مشکل خودارضایی و تماشای فیلم مستهجن هستید و راهکارهایی که برای ترک‌ این‌ عادت انجام داده اید، سودی نداشته و دنبال راهکار کاربردی تر و موثر تر هستید.
مرد جوان ،‌درست است که بهترین راهکار کنترل شهوات‌، ازدواج است و مخالفت خانواده با ارتباط شما با نامزدتان، دست انداز یا بن بست سختی برایتان ایجاد کرده اما مشکلات دنیایی راه حل های متفاوتی دارد که فرد میتواند با انتخاب متناسب ترین انها به نتیجه دلخواه برسد. استفاده از نکات ناب و تلنگرهای اخلاقی و تلمذ در محضر اساتید یکی از این راه هاست اما مهم این است که شما تمامی راه های ممکن را با اصول صحیح پیش بروید. مثلا اشاره کردید که همه‌ چیز خوب میشد اما دوباره به دلایلی اشتباه خود را تکرار میکردید و... . از نظر اصول ترک‌ رفتار، این بازگشت کاملا طبیعی ست و به مفنی بیهوده و بی ثمر بودن تلاش شما تلقی نمیشود. بلکه باید بی توجه به تکرار اشتباه خود مسیر ترک گناه را باید ادامه داده و اجازه دهید نفس تان به شرایط جدید عادت کند. پس از این حتما باید عوامل زمینه ساز را حذف کرده و رفتار جایگزین برای ان فعل داشته باشید. یعنی ابتدا دسترسی خود به فیلم و اینترنت و... را کاهش داده و یا حتی از گوشی استفاده نکنید و در عوض از تماشای کلیپ های متنوع ورزشی یا جذاب علمی و...‌ بهره ببرید. انتظار خود را معقول سازید. یعنی ابتدا یک تعداد گناه را کم کنید و پس از موفقیت تعداد انجام خودارضایی یا تماشای فیلم را کاهش دهید و به مرور به ترک کامل برسید‌. دقت کنید که تله شهوت، ناامیدی و انجام گناه های فردی و مخفیانه، یکی از دام های شیطان برای فردی ست که توجه به انجام اعمال عبادی دارد، لذا در هر وسوسه گناه و ناامیدی از خود شیطان‌ را ببینید و برای خوار کردن او، در حد تودن عبادت خود را انجام دهید. نماز انسان را از فحشا و منکر را دور می سازد. به برکت همین‌ نماز امیدوار باشید که به ترک‌ گناه موفق شوید. در مورد نامزدتان نیز. چاره ای جز رعایت عرف نیست زیرا که ان هم‌ نوعی قانون محسوب میشود و از برخی حواشی در اینده جلوگیری می نماید. اما میتوانید با ارتباط و انجام روش هایی غیر از انجام عمل خاص زناشویی، به ارضاء حلال دست یابید. توسل به ائمه اطهار را نیز جهت حل مشکلات فراموش نکنید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.