ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

با سلام. جوانی 23 ساله هستم که مدتی است به یکی از هم کلاسی های دانشگاه ام علاقه مند شدم، طبق مشاوره های قبلی که با شما داشتم فرمودین موضوع رو با خانواده در میان بزارم که اینکار انجام شد و اینکه توسط یک بزرگ تر هم با خود ایشون صحبت شد. اما در گفتگویی که صورت گرفته ایشون با توجه به تعریف از بنده که پسر خوبی هستم و ایرادی نمیتونن بهم بگیرن ولی گفتن که خودشون قصد ازدواج ندارن. حالا البته در این بین مسئله ای که هست اینه که ایشون دوست ندارن که بیان شهرستان(البته منم مشکلی ندارم با این قضیه)حالا من تصورم اینه که یکی از دلایل شون برای جواب منفی همینه! حالا میخواستم بدونم که در این مرحله باید چکار کنم؟ آیا بهتر نیست خودم رو در رو باهاش صحبت کنم؟! و تکلیفم رو بدونم. البته لازم به ذکر است که من نمیخوام ایشون رو به این سادگی ها از دست بدم.


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
گویا به خواستگاری دختری رفته اید و پاسخ مثبتی برای ازدواج دریافت نکرده اید. فکر میکنید دلیل بهانه تراشی ایشان، زندگی دور از خانواده اش است.
مرد جوان، این حق شماست که دلیل مخالفت ایشان را بدانید و به راحتی میتوانید تقاضای پاسخ و توضیح داشته باشید حال از طریق واسطه یا مستقیم. این قسمت به جسارت و همچنین شرایط خانواده دختر بستگی دارد. اگر در مورد بهانه محل زندگی، اطمینان کامل دارید، شرایط خود را بررسی کرده و ضمن مشورت با خانواده، و در صورت امکان تامین زندگی در شهر مورد نظر دختر خانم، حتما ان را به اطلاع ایشان ب سانید و از این بابت به او و خانواده اش اطمینان دهید. اما اگر از دلایل مخالفت وی اطلاع ندارید و یا دانسته های شما بر اساس حدس و گمان است، توصیه میکنم همچنان مصرّانه درخواست توضیح نموده و در صورت توان، ایرادها را مرتفع سازید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.