ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 27 ساله )

با سلام. ما حدود یک سال هست ازدواج کردیم. شوهرم کارگر است و درامد خوبی نداریم. من بسیار دقیق و اهل حساب کتاب هستم و دایم در حال صرفه جویی اما همسرم اصلا چنین اموری برایش مهم نبوده و حساب دخل و خرج را نمی داند. البته سطح سوادش پایین تر از من است و‌‌ مثلا پیش می اید که همسرم در هنگام مشاهده کفش و یا لباسی اصرار می کند ان را برایت بخرم اما من به دلیل اینکه مخارج مان زیاد می شود با او مخالفت می کنم. هر چه تلاش می کنم تا حسابگر بودن را یاد بگیرد باز تاثیری ندارد.


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
دغدغه عزت مندی خود را دا ید و دوست ندارید به لحاظ مالی دچار مشکل شوید. فکر میکنید راهکار ان فقط خرج نکردن است و از اینکه همسرتان نمیتواند حساسیت شما را درک‌ کند و حتی از خودگذشتگی شما را نمی بیند، ناراحت هستید.
دوست جوان، سعی و تلاش و مدیریت اقتصادی شما ستودنی ست و چه بهتر است این نگاه را با افزودن نکاتی، متعالی سازید تا رشد سریعتر و موثرتری در زندگی خود مشاهده نمایید. این نکات بر این قرار است:
- صرفه جویی یعنی پرهیز از خرید یا مصرف خارج از اندازه. اینکه همسرتان‌ میخواهد شما لباسی که دوست دارد به تن کنید(اگر واقعا ان لباس و یا مشابهش را نداشته باشید) این نیاز او را نشان میدهد و وظیفه زن هم این است که برای همسرش تمکین چشمی داشته باشد. پس تهیه ان لباس اضافی و اسراف نبوده و نباید مخالفت کنید. خرید ضروریات و مخصوصا مصارفی که سبب تامین رضایت همسرتان میشود و شما را نزد او محبوب میسازد و در نتیجه رابطه تان را گرم و صمیمی تر میکند، مشوقی میشود بدای تلاش بیشتر همسرتان زیرا او میفهمد که با تلاش و کسب درامد بیشتر لذت بیشتری را در حریم خصوصی خود تجربه خواهد کرد. از طرفی مرد نیاز به قدرت طلبی دارد. مردها هزینه کردن برای خانواده را جزیی از قدرت خود میدانند و از ان لذت می برند‌. قبول پیشنهاد او یعنی نمایش قدرت همسرتان و اینکه او احساس میکند در خوشحال کردن شما موفق بوده، زیرا که مرد شادی زن را از ناشی از اقدامات خودش میداند و همه اینها یعنی تامین نیاز روانی و سلامت مرد. زمانی که فرد به لحاظ روانی بشاش باشد هم روابط شما بهتر شده و هم شنوندگی و اثر پذیری بیشتری از شما خواهد داشت و لذا میتوانید او را برای کسب درامد و یا تغییر شغل تحریک‌ کنید‌.
- بر خداوند توکل کنید. در زندگی والدین خود دقت کنید. دستاوردهای زندگی ایشان خیلی بیشتر از میزان درامدی ست که ایشان از طریق کار دریافت کرده اند. خداوند خودش مسئول روزی افراد است و نیاز افراد را از راه هایی که میشناسد تامین میکند و به خانواده های گرم و صمیمی نیز برکت میدهد.
- برای ارتقاء اقتصاد خانواده از مشاغل خانگی کمک بگیرید و یا اینکه از راه هایی مانند دائم الوضو بودن، نماز اول وقت، ترک گناه، بیداری بین الطلوعین و مخصوصا انقاق برای توسعه رزق خود کمک‌ بگیرید.
- فرزنداوری نیز روش خوبی برای افزایش رزق است.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.