ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 15 ساله )

خیلی بدبختم. من رفتم تحقیق کردم، از داییم که می دونه پرسیدم، توی اینترنت سرچ کردم و کتاب های مربوط به حجاب رو خوندم ولی قانع نشدم. الان هم قرار بود مامانم با بابام حرف بزنه که راضیش کنه هر طوری دلم بخواد بپوشم. اما به قولش عمل نکرد. یه بحث اعتقادیه، یکی هم این که منم میخوام طبق مد روز پیش برم، اما نمیذارن. چرا همه ی دوستانم اسلش و مانتوی کوتاه می پوشن، اما من بدبخت حتی کلاه و شال هم میپوشم گردنم رو هم میگیره، بابام بدش میاد. کلا آدم بد عنقیه. تو رو خدا کمکم کنین. فکر خودکشی هم افتادم. فقط از دردش می ترسم...😞


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
دوست دارید همانند تمامی همسالان خود ظاهری بسیار شیک و اراسته داشته باشید به طوری که در میان افراد مورد توجه باشید. حجاب را مانع خود دانسته و پدرتان را یک فرد مستبدی می بینید که نمیتواند خواسته های شما را درک‌ کند‌.
دوست نوجوان من، من نیاز شما را به همراهی با همسالان، جلوه گری، مورد توجه بودن و زیبایی را درک میکنم. زیرا که هم نوجوان هستید و هم از جنس لطیف و زیبای زن و تبرج مخصوص شماست. اما مسئله دو چیز است یکی اینکه شما تحت مدیریت والدین خود هستید و باید تابع قانون خانواده باشید و دوم اینکه تبرج خارج از چارچوب، به مصحلت حقیقی شما نیست و متاسفانه خانواده تان در تفهیم صحیح عقاید موفق عمل نکرده اند و لذا درک این موضوع برایتان سخت شده است. پیشنهاد میکنم شرایط زندگی خود را بپذیرید و از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید. برای مطالعه در باب چرایی محدودیت های خود نیز به مطالعه و مشاهده اثار و کلیپ های استاد پناهیان و اقای رائفی پور مراجعه نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.