ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 29 ساله )

سلام. وقتی به شوهرم خیلی محبت میکنم او از گذشته اش صحبت میکنه و از اینکه دختران زیادی توی فامیل دوست داشتن باهاش ازدواج کنن رو به رخم میکشه، منم خیلی ناراحت میشم، بارها قهر کردم و... از محبت کردن به شوهرم هراس دارم. چیکار کنمکه او از گذشته حرف نزنه؟


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
همسرتان در پاسخ به محبت های شما، سعی در نشان دادن سابقه توجهات افراد دیگر به خود مخصوصا دختران مجرد را دارد و این شما را عصبی می کند.
دوست عزیز، میدانم که دوست ندارید رقیبی در قلب همسرتان برای شما وجود داشته باشد و شنیدن این این کلمات از زبان همسرتان برای شما رنج‌ اور است.
اما اشتباه نکنید این محبت شما نیست که سبب گفتار نامناسب همسرتان می شود بلکه نیاز همسرتان به تعریف و تجمید و برتر دیده شدن است که ناخواسته در این عبارات خود را نشان میدهد‌. پیشنهاد میکنم‌ برای جلوگیری از اشتباه همسرتان راهکارهای ذیل را بکار ببندید.
- به صورت مستقیم به او بگویید که بسیار دوستش دارید و زمانی که او از دیگری پیش شما سخن‌ میگوید، احساس ناراحت کننده در شما ایجاد میشود و ممکن است محبتش در دل شما کمرنگ‌ گردد و بین تان فاصله ایجاد شود. به او پیشنهاد دهید گذشته را فراموش کند و فقط بر زندگی و روابط کنونی تمرکز نماید اینگونه صمیمیت شما نیز بیشتر خواهد شد.
- او را خلع صلاح کنید. یعنی زمانی که شروع به ذکر داستانهای گذشته میکند، به او بگویید:" اری مشخص است که مردی مثل تو خواهان زیادی داشته و...‌ و من چه خوش اقبال بودم که تو از بین همه عاشقانت مرا انتخاب کردی و من‌ ملکه قلب تو شدم. تو واقعا مرد رویایی و خواستنی و جذابی بودی و هستی و من خوشحالم از بودن در کنار تو". البته بیشترین تاکید باید بر همان برتر دیده شدن همسرتان باشد‌.
- راهکار بعدی که مکمل راهکار دوم و حتی اساسی تر است، توجه به نیازهای روانی همسرتان است. مردها در کنار اولویت دادن به نیاز جنسی، بسیار دوست دارند برتری و اقتدارشان دیده شود‌. مدام از انها تعریف و تمجید صورت بگیرد و در قبال هر کاری ار انها تقدیر و تشکر انجام شود. البته توضیحات اینها مفصل است و باید تفاوت زنان و مردان را مطالعه کنید.
- گام نهایی هم‌ این است که حساسیت خود را نسبت به نااگاهی همسرتان کاهش دهید. بی توجهی شما خود به خود، تکرارهای همسرتان را کمرنگ میکند. بیاد داشته باشید هر قدر هم که حرف همسرتان واقعیت داشته باشد اکنون شما هستید که در کنار او قرار گرفته و همسرش هستید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.