ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 15 ساله )

پسر 15ساله هستم که مجبورم بخاطر پوشش بد مادر در خانه، به بهانه های مختلف شبها دیر برم خونه، که این کارم باعث دعوا بین من رو مادرم میشه، چطور به مادرم بگم که لباسهای تنگ و شلوارکهای کوتاهش من رو تحریک میکنه؟ بارها خواستم بگم اما خجالت میکشم؟


مشاور (خانم قربانی)

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
در سن بلوغ هستید و پوشش مادرتان شما را ازار میدهد و راهکار اجتنابی شما تبعات منفی داشته و‌ به دنبال راهکار جدید برای حل مسئله هستید.
مرد نوجوان، در ابتدا این حیا و غیرت ورزی را در وجود شما ستایش میکنم‌ و خوشحالم‌ که چنین فرد دانا و معتقدی، مخاطب من است. غیرت مرد نشانه ای از ایمان اوست. ارزو میکنم از سربازان مخلص امام زمانمان باشید و مقدمه ساز ظهورش. پیشنهاد بنده برای حل مسئله از این قرار است.
- در این باره با پدر خود سخن‌ بگویید و از او بخواهید که تذکری به مادرتان داشته باشد.‌ او همجنس شماست و تظاهرات بلوغ مردانه را خوب میشناسد و به راحتی میتواند رنج‌ شما را درک‌ کند. اگر امکان این‌ گفتگو وجود نداشت، این نکته را به صورت کتبی به پدر و اگر باز امکان‌نداشت، به مادرتان انتقال دهید.
- نکته بعدی اینکه، مراجعه به منزل را به هیچ وجه به تاخیر نیندازید و نهایتا سعی کنید در حیاط یا اتاق خلوت کنید و به کارهای شخصی و مورد علاقه و یا انچه فکر شما را بیشتر درگیر میکند، مشغول شوید. اینگونه هم مادرتان را ازرده خاطر نمی کنید و هم خودتان از اسیب های خیابانی در امان خواهید بود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.