ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 16 ساله )

سلام. من تمام علائم ترنس بودن رو در کودکی داشتم. اما حالا هیچ مشکلی با جنسیتم ندارم. اما یک مورد از اون علائم هنوز پا برجاست. اون هم اینه که من به شدت از سینه هام خجالت میکشم. فقط در این مورد. برای مثال از رفتن به فروشگاه های پوشاک زنانه هم خجالت میکشم. یا زمانیکه هر کاری رو انجام میدم همزمان در حال مقایسه زن و مرد باهم دیگه هستم. یه وقت هایی اینقدر به این موضوع فکر میکنم که سرم درد میگیره. در آخر هم به این نتیجه میرسم که مردها بهترند و آزاد ترند و اون وقته که دیگه میخوام مرد باشم. هر موقع قصد پوشیدن یک لباس دخترونه دارم یا میخواهیم عروسی بریم از پوشیدن و انتخاب یک لباس مناسب میترسم. خیلی دچار سر در گمی میشم. این موضوع تمام تمرکزم رو به هم میریزه و اجازه درس خوندن و کارهای روزمره هم بهم نمیده. به نظر شما لازمه که به روانشناس مراجعه کنم؟ و به چه روانشناسی؟


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
به لطف الهی به اصلاح باورهای خود نایل شده اید و هویت جنسیتی تان را واضح و مشخص می بینید و دیگر مشکلی با جنسیت خود ندارید. این موفقیت را به شما تبریک‌ می گویم. در کنار این تغییرات، هنوز یک‌ چیز شما را ازار میدهد و دوست دارید این درگیری ذهنی و حساسیت نیز حل شود و به ارامش کامل دست یابید. لذا سوال کردید که نیاز به طی کردن چه مسیری دارید.
دوست عزیزم، این مسئله چون ریشه در باورهای شما دارد و این‌ باورها در کودکی تان‌ شکل گرفته، شما حتما در اصلاح ان، نیاز به کمک تخصصی دارید و پیشنهاد من این است‌ که به روانشناس مجرب با رویکرد شناختی رفتاری- cbt- مراجعه فرمایید. او به شما کمک میکند که افکار منفی و باورهای واسطه ای زمینه ساز انزجار از اندام خود را بشناسید و انها را به سطح اگاهی اورده و بر انها غلبه نمایید و همچنین‌ کمک‌ میکند ‌که افکار مثبت را جایگزین کنید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.