ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 35 ساله )

زن ۳۵ ساله ای هستم. بابت یه گناه بزرگ که توبه کرده ام خودم را سرزنش میکنم و بسیار عذاب وجدان دارم، هر وقت یاد گناهم می افتم بسیار حالم بد میشود و زندگیم مختل میشود و در خانه بدرفتاری میکنم. کمکم کنید تا ارام شوم. بسیار سپاس


مشاور (خانم قربانی)

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
تلخی اشتباه در ذهن شما مرور میشود و همه روح و روان شما را ازرده خاطر ساخته و حتی در رفتارهایتان هم منعکس میگردد.‌ به دنبال پایان دادن به این وضعیت، از ما کمک‌ خواسته اید.
دوست عزیز، در ابتدا به شما تبریک میگویم که توفیق توبه پیدا کرده اید و درگیر سوف سوف و الوده به پلیدی گناه، باقی نمانده اید. توفیق توبه چیزی نیست که نصیب هر کس بشود.‌ لاحول ولاقوه الا بالله العلی العظیم. همه اراده ها در اختیار خداوند است. اگر بنده به سوی او میرود، اجازه و حکم و توجه خود او به بنده اش است‌ و این یعنی خداوند شما را بسیار دوست داشته و شما را از تحت ولایت شیطان خارج ساخته و مجددا شما را به حریم مهربانی و عطوفت و بندگی خود دعوت کرده است. "إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ وَیُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِین" خداوند در ایه ۲۲۲ سوره مبارکه بقره این محبت و توجه داشتن را یاداور شده است و نشان میدهد که چقدر فرد توبه کار در درگاه او ارزشمند خواهد بود. درست است خطایی از شما سر زده اما اکنون با توبه شما دیگر فرد خطاکار نیستید بلکه فرد تائب هستید و به محض قبول توبه تان،‌ تمام گناه های شما تبدیل به ثواب شده و خداوند در وعده اش صادق است. پس نگاه خود را تغییر داده و به وعده خداوند امیدوار باشید. بدانید یاس و ناراحتی کنونی تان‌،‌ حربه ای شیطانی ست تا با یاداوری گناه، شما را از رحمت الهی مایوس کرده و‌مجددا به دام خود بکشاند.‌ ناامیدی قدیمی ترین و اساسی ترین و کاربردی ترین وسیله شیطان برای انحراف ادمی ست. پس هر گاه که این افکار منفی به سراغ شما امد، به دامان الهی پناه ببرید و خلوتی با خدای خود داشته باشید. او شنونده و انیس بندگان خود است. با او از سختی و فشار ان‌ لحظات بگویید و بخواهید که شما را به ارامش برساند. توسلی نیز به ائمه اطهار داشته باشید تا کارتان سرعت پیدا کند. سوره های ناس و فلق را بسیار تکرار کرده و ذکر بسم الله و اعوذبالله را نیز در تکرار نمایید. خواندن صلوات خاصه حضرت زهرا سلام الله علیها نیز در دور کردن شیطان بسیار موثر است.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.