ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 40 ساله )

سلام خانم قربانی. با تشکر از مشاوره های قبلی شما. یه سوال دارم. وقتی به خانومم محبت میکنم و کادو میخرم و رستوران میبرمش اصلا خوشحال نمیشه. خیلی خشک ازم تشکر میکنه، هر کاری برای خوشحال شدنش میکنم غافلگیرش میکنم، مسافرت میبرم... انگار نه انگار. چکار کنم تا شادی ش رو ببینم؟


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
مردی با احساس و اهل نشاط بخشیدن به خانواده هستید. اما‌ گویا تلاش هایتان ثمری نداشته و لبخند رضایت همسرتان را تاکنون مشاهده نکردید. اصولا یک مرد، شادی همسرش را از جانب خودش می بیند و خب طبیعی ست‌ که شما با وجود تلاشی که در ان‌ نتیجه ندیده اید ناراحت باشید، سعی میکنم‌ احساس شما را درک‌ کنم.
همراه ارجمند، برای یافتن بی واکنشی همسرتان، پیشنهاد میکنم ابتدا از خود ایشان سوال کنید. بپرسید که چرا کارهای مورد نظر در او تاثیری ندارد. و اینکه چه چیزی از نظر او شادی اور خواهد بود؟ این‌ پاسخ ها میتواند برای شما کارساز باشد. البته احتمال دارد که همسرتان مقاومت کند و یا اینکه در ظاهر پاسخی کلیشه ای بدهد یا شروع کند به تظاهر به شادی کردن. سعی کنید ناراحت نشوید در عوض بکوشید با تجربه و شناختی که از او دارید، بیاد اورید که چه چیزی در گذشته او را شاد میکرده، انها را انجام دهید. همچنین جستجو کنید و بیابید که از چه زمانی این رفتارهای خشک‌ را در او یافته اید و با چه اتفاقی مقارن بوده است؟ پاسخ این سوال و رفع ان میتواند مشکل شما را به طور اساسی حل کند. البته اگر این اتفاق وجود داشته باشد، احتمالا نیازمند کمک‌ حرفه ای و مراجعه به مشاور داشته باشید‌. اما اگر فکر میکنید که او ذاتا و شخصیتا فردی بدون ابراز احساسات و خشک می باشد و هیچ اتفاقی برای ایجاد این حالت وجود نداشته، ازارش ندهید و او را همانگونه که هست بپذیرید تا زمانی که خودش بخواهد و تغییر رفتار را به عنوان یک نیاز حس کند. توجه‌ کنید که شما به عنوان‌ یک‌ مومن و همسر شایسته، مامور به وظیفه هستید نه نتیجه و همین که وظیفه تان را در قبال همسر انجام داده اید و شرایط را به عنوان یک امتحان برگزیده اید، در پیشگاه الهی ماجور خواهید بود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.