ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 29 ساله )

با سلام و خسته نباشید خدمت شما. یکی از دوستان ما که اخیرا با هم ارتباط نزدیکی داشتیم رفتاری داره که برای من جای سوال داره و من اون رو به عنوان کم شمردن ما قلمداد کردم. اینکه ایشون از لحظه لحظه ی زندگیش و مهمانی ها و... که میره توی شبکه های مجازی فیلم و عکس میذاره. اما در ارتباط با ما اینگونه نیست و زمان هایی رو که با ما میگذرونن که کم هم نبوده در هیچ جایی تحت هیچ عنوان نمیذارن. آیا میشه گفت که ایشون از نشون دادن ما به دوستان و دیگر آشنایانشون بدشون میاد؟؟ البته ناگفته نماند که از نظر ظاهری و پوششی من محجبه هستم و ایشون اعتقادی به حجاب و... نداره و از این جهت من بیشتر اطمینان دارم که اینگونه باشه. حال در مقابل چنین رفتار غیر مستقیمی من باید چه بکنم؟


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون. من هم خداقوت میگویم.
دوست تان اکثر ارتباطاتش را در استوری ها و صفحات و...خود به نمایش می گذارد. اما علیرغم ارتباطی که با شما دارد، نشانی از شما نیست. این مسئله شما را به رفتار و نگرش او حساس کرده است‌ و نهایتا حجاب خود را توجیه کار دوست تان می دانید.
دوست عزیز، طبیعتا نفس حجاب به ذاته مانع تبرج و به نمایش گذاشتن هاست و شاید حدس شما درست باشد. اما نمیتوان به راحتی به قضاوت نشست. پیشنهاد میکنم این مطلب را مستقیما از دوست خود سوال کنید و پاسخ شفاف او را بشنوید. شاید دلیل دیگری خارج از افکار و برداشت های شما وجود داشته باشد. اما یک نکته که خودتان‌ باید به ان جواب دهید. چرا برایتان مهم است که تعاملات و لحظات اختصاصی شما و دوستتان‌ به نمایش عموم گذاشته شود؟؟؟؟ چه چیزی سبب میشود که دیده شدن با نشدنتان مهم‌ باشد؟ چرا فکر میکنید نشان ندادن فردی که داشتن حریم را فریاد میزند، نشان دهنده بی احترامی به اوست؟ و... پیشنهاد میکنم در کنار سوال از دوستتان، در پاسخ این سوالها تامل ویژه داشته باشید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.