ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 33 ساله )

سلام. همسرم‌ مبتلا به بیماری خاصی شده، گفتند بچه دار نخواهیم شد. اطرافیان‌ میگویند که‌ طلاق بگیرم، میگویند تا کی جوان هستم‌ که بتوانم‌ خوب شدن همسرم رو ببینم و به جاش حسرت بچه مردم و صدای مامان مامان رو توی دلم‌ نگه دارم و... اما میدانم‌ اگر طلاق بگیرم همسر کاملا مایوس میشود و درمان را قطع خواهد کرد.امید بهبودی هم داده اند اما سخت است. سخت تر اینکه وسوسه اطرافیان امانم‌را بریده
چه‌ کنم؟ همسرم‌ را دوست دارم.


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
بیماری همسرتان و تبعات ان‌ سبب شده وسوسه خیرخواهی افراد منفی بین، گوش دل تان را آزار دهد. همسرتان را دوست دارید و بهبودی اش برایتان مهم است اما واقعیت های تلخ را هم نمیتوانید نادیده بگیرید.
دوست عزیز، با شرایط سختی مواجه شده اید و چه بهتر است که بگویم با ابتلا و امتحان سخت. درست است‌ که مادر شدن و داشتن زندگی خوب و روبراه، حق شماست، اما مسئله اینجاست‌ که دنیا همانند قنداق کودک‌ در رنج و سختی و بلا پیچیده شده است و طبق صریح ایات قران(سوره فجر)هر اعطا و هر گرفتن و سختی، هر دو امتحان اوست و این شما هستید که باید جنبه ابتلایی ماجرا را ببینید و با محور قرار دادن خداوند، انتخاب کنید. اگر فکر میکنید اهمیت فرزند و داشتن زندگی بدون دغدغه برای شما بسیار زیاد است و یا ظرفیت تحمل مشکلات را ندارید، میتوانید به صورت توافقی اقدام به طلاق نمایید.‌ البته به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی برای ایده ال بودن شرایط اینده وجود ندارد. اما اگر قدرت ایمان و پذیرش مقدرات در شما وجود دارد، با توکل بر خدا در زندگی بمانید و پر امید به دنبال شرایط درمان باشید. زمانی هم‌ که اطرافیان در گوش شما حرفهای وسوسه گونه دارند، با صراحت و قاطعیت به آنها پاسخ دهید و با تکرار حرف خود، مانع تکرار ایشان باشید. همیشه به یاد داشته باشید که تبعات زندگی تان‌ محصول انتخاب خود شماست. پس در آینده حق ندارید با منت گذاشتن به همسر (در صورت ادامه زندگی کنونی) و یا غر زدن و ناله از روزگار و افسردگی (پس از طلاق) اجر و امتحان خود را زایل نمایید. توجه به راهکارهای معنوی و توسل به ائمه اطهار، سبب افزایش ظرفیت شما در ادامه مسیر خواهد بود. در روزهای سخت و غبار آلود زندگی تان نیز، بنده و همکارانم در خدمت شما هستیم و گوش شنوایتان خواهیم بود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.