ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

سلام خانم‌ قربانی. شوهرم زمان سکسش زیر پنج دقیقه است و من ارضا نمیشم، ولی خجالت میکشم. چطور بهش بگم یا چه راههایی وجود داره؟ با تشکر


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
میزان نیاز جنسی شما با همسرتان مطابقت ندارد و به دنبال تغییر وضعیت هستید.
دوست جوان، بیان مستقیم ضعف جنسی همسر، تبعات منفی در عزت نفس ایشان و ارتباط شما خواهد داشت.‌ مرد سهمی از قدرت خود را در تامین نیاز جنسی همسر میداند و برایش مهم است که از این جهت مورد همسرش باشد. قدرت مرد نیز اولین و از اساسی ترین نیازهای روانی اوست که خدشه دار شدنش، مستقیما بر پایداری زندگی اش تاثیر گذار خواهد بود. توصیه میکنم، ابتدا نزد یک کارشناس طب اسلامی بروید و با دریافت برنامه تغذیه هم برای خود وهم همسرتان، در به تعادل رسیدن میل جنسی تلاش کنید. (برای همسرتان، برنامه افزایش دهنده و برای خود اندکی پرهیز برای کاهش میل و هیجان جنسی).
در زمان رابطه، توجه کنید که قبل از اقدام همسرتان، اندکی با تصویرسازی و یا شرح داستان خود را به دامنه تحریک نزدیک کنید تا خلا اماده سازی و ضعف همسرتان مرتفع شود و همزمان در ارضا رخ دهد. حالاتی را که دوست دارید، به صورت عملی از همسرتان درخواست کنید. مثلا نوازش برخی قسمت های بدن، برایتان مطلوب است پس در حین صحبت دستان همسر را به آن بخش نزدیک کرده و به او خواسته خود را نشان دهید. اگر رفتاری انجام داد که برایتان مطلوب بود، حتما از آن تعریف و تمجید کنید و احساس نشاط خود را بازگو کنید. از پوزیشن هایی استفاده کنید که انزال را به تاخیر می اندازد. برای دریافت این پوزیشن ها لازم است در کلاس های آموزشی روابط جنسی شرکت کنید و یا مطالعه نمایید. البته اگر این راهکارها شما را به نتیجه نرسانید میتوانید به سکس تراپ مراجعه کرده تا ضمن بررسی ریشه مشکل و ارائه راهکار دقیق تر، این پوزیشن ها را نیز بیاموزید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.