ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 14 ساله )

پسر همسایه مون خواستگاریم امد ولی من پسر عمه م رو میخوام. خانوادم راضی نمیشن که با پسر عمه م ازدواج کنم. بعد من هر شب با پسر عمه م چت میکنم اون من رو خیلی دوست داره.


مشاور (خانم قربانی)

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
فرد مورد انتخاب شما برای ازدواج، از نظر خانواده مورد تایید نمی باشد ولی شما به انتخاب خود اصرار دارید.
دوست عزیز، حق انتخاب همسر با خود فرد می باشد و خانواده نقش هدایت گری خواهند داشت. بر اساس این اصل در شرایط موجود پیشنهاد من این است که، ابتدا از پسر عمه خود بخواهید که اگر قصد جدی برای ازدواج‌ با شما دارد، سریعا به خواستگاری شما بیاید و ان را علنی سازد‌. شما نیز دلایل انتخاب او و برتر بودنش را برای خانواده تان شرح دهید و از ایشان بخواهید که توضیحات و دلایل شما توجه‌کنند. توجه کنید برای بیان دلایل قابل قبول خانواده، ابتدا باید برای خودتان دلیل محکم و متقن داشته باشید و دلیل انتخاب تان فقط هیجان نباشد. برای این منظور هم لازم است از فضای ارتباطی موجود فاصله بگیرید و گفتگو را به حداقل برسانید تا عواطف بر عقل شما غلبه نکند.
نکته مهمتر اینکه به هیچ وجه دوستی کنونی را دلیل و مقدمه ای برای ازدواج نبینید و حتی نسبت به ان هم کاملا بدبینانه بنگرید. همچنین بیاد داشته باشید هیچ خواستگاری را هم بدون دلیل رد نکنید تا در اینده به افسوس نرسید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.