ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 31 ساله )

سلام. برای جلوگیری از کم تحریکی کودکان چکار باید کرد؟


مشاور (مشاور راسخون)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون .
والد ارجمند سوالتان بسیار کوتاه بود لازم توضیحاتی در مورد سن فرزندتان و مدت زمان این بی تحرکی و راهکارهایی که تا کنون بکار برده اید، ارائه دهید. اما در هر حال این بی تحرکی برای کودک چندان طبیعی به نظر نمی رسد و اما در هر حال به طور کلی می توان پاسخ داد که برای بی تحرکی کودک:
1.بازی های کامپیوتری و تماشای تلویزیون را در خانه به زمان های بسیار اندک و مشخصی محدود نمایید.
2. حتما خودتان در منزل با فرزندتان بازی کنید و سعی کنید بازی هایتان متناسب با روحیات فرزند و توان فیزیکی او باشد. توجه کنید که بازی هایی را که پر جنب و جوش است و او را به یکباره خسته می کند، انتخاب نکنید‌. البته می توانید به مرور بازی ها را با هیجان بیشتر و سطح فعالیت بالاتر همراه نمایید. سعی کنید با کودک تان بسیار صحبت کنید و در حین صحبت او به کار های خانه مانند کارهای کوچک در آشپزخانه وادار سازید تا کمی از تنبلی او کم شود.
3. سعی کنید همراهی او را با همسالانش بیشتر کنید؛ مثلا دوستانی که در آپارتمانتان هستند دعوت کنید و در یک اتاق به آنها اجازه بازی دهید.
4. زمانی که جنب جوش بیشتری دارد حتما از او استقبال بیشتری کنید مثلا به او وعده دهید که اگر این بازی را انجام دهی و بعد از پایان بازی تغذیه ای را که دوست دارد برایش تهیه خواهید کرد یا بدون گفتن این جمله آن تغذیه را برای او فراهم کنید تا او بداند لذت خوردن بعد از تحرک بازی بیشتر میشود.
5. حتما مشکل کم خونی او را بررسی کنید.
6. تعادل مزاج او را هم با مراجعه به پزشک طب سنتی دنبال نمایید. گاهی غلبه بلغم خود به خود سبب کندی افراد و کم تحرکی فرد میشود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.