ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 35 ساله )

سلام، من مجردم و 35 ساله، چیزی که آزارم میده فکرو خیال زیادی هستش بخصوص شبها، خیلی وقته آرزو دارم من مثل خیلیا آروم سرمو بزارم رو بالش و بخوابم اما فکر و خیال نمیزاره، اصن دوست ندارم به هیچ چیز فکر کنم اما نمیتونم، همین شب بشه و وقت خواب تمام کارا و خاطرات از سالها قبل میاد جلو چشم دیگه دارم روانی میشم ارتباطم رو خیلیا قطع کردم دارم افسرده میشم من خودم زیاد مطالعه روانشناسی داشتم اما خودم موندم، لطفا راهنمایی بفرمایید


مشاور ( الهه سادات صالحی)

سلام خدمت شما دوست عزیز
متوجه حال شما شدم و از اینکه به این صورت تحت فشار و ازار هستید متاثر شدم .

برای ما نوشته بودید مطالعات روانشناسی داشته اید .حتما با اختلال وسواس فکری جبری برخورد داشته اید

.علائمی که شما در نوشته ی کوتاه تان اشاره ای به انها داشته اید ، از علائم و ملاک های تشخیصی وسواس فکری می باشد که در شما ایجاد اضطراب و همچنین علائمی از اختلال افسردگی شده است .به طور مثال، نشخوار ذهنی ،احساس حال بد ، افکاری که غیر ارادی هستند و تحت کنترل شما نیستند .، اختلال در خواب ،میل و گرایش به انزوا .احساس استیصال و ناامیدی .

البته برای دادن تشخیص قطعی نیاز به اطلاعات بیشتر و مصاحبه ی بالینی وجود دارد .

پیشنهاد می کنم قبل از هر اقدامی به دکتر روان پزشک مراجعه فرمایید .احتمال اینکه تحت درمان دارویی قرار بگیرید کم نیست .با درمان دارویی از شدت علائم کاسته می شود، در نتیجه می توانید تحت روان درمانی قرار گیرید .

پیشنهاد می کنم روی ذهن اگاهی ، یوگا و مدیتیشن متمرکز شوید .

ذهن اگاهی در خالی شدن ذهن شما و منحرف کردن افکار کمک شایانی به شما خواهد کرد .به احتمال زیاد دچار اختلال در تمرکز و توجه هم شده باشید .ذهن اگاهی و تکنیک تنفس اگاهانه برای خلاصی از افکار خود ایند و ناخواسته ، اثربخشی بالایی دارد .

به شما پیشنهاد می کنم ، ورزش علی الخصوص پیاده روی روزانه چه ( پیاده روی سریع ) حداقل به مدت ۲۰_۳۰ دقیقه را در برنامه ی خود بگنجانید .پیاده روی باعث ازاد شدن دوپامین در مغز شده و منجر به بهبود حال شما می شود .

سبک زندگی تان را تغییر دهید .مخصوصا روی ساعات خواب متمرکز شوید .بهترین ساعات برای خوابیدن که به ساعات طلایی خواب معروف هستند ، مابین ساعت ده شب تا ۲_۳بامداد است که در این ساعات مراحل خواب کامل صورت می پذیرد و سموم بدن نیز دفع می شوند .

استحمام با اب گرم نیز پیش از به رخت خواب رفتن ، می تواند موثر باشد .و اگر به طوری باشد که هنگامی که زیر دوش قرار دارید ، شوک اب سرد به خودتان دهید ، اثربخشی ان به مراتب بیشتر خواهد بود .به این شکل که اب را تا سرحدی که می توانید   تحمل کنید، سرد می کنید .

و پس از سه دقیقه اب را کم کم تا سرحد توان تان داغ می نمایید ، این کار را چند مرتبه انجام می دهید و در انتها پنج دقیقه به صورتی که دمای اب برایتان مطلوب رو به گرم با شد بی حرکت زیر دوش بایستید.و پس از خروج از حمام ، به هیچ وجه ، خود را با گوشی همراه یا کامپیوتر و تلویزیون سرگرم نکنید .

به نظر می رسد شما انچه در گذشته اتفاق افتاده است و تمام شده و گذشته را مورد پذیرش خود قرار نداده اید .و همچنان در گذشته درگیر رخدادهایی که امروز و اکنون از حیطه ی اختیارات شما خارج است و به انها دسترسی ندارید هستید و همچنان با خود سرزنش گری و خود قضاوت گری های منفی خود ، زمان حال خود را را از دست داده اید .

چرا که تمام توجه تان معطوف به گذشته می باشد .سعی کنید در حال و اکنون زندگی کنید .جدا از غم و ناکامی گذشته و نگرانی و اضطراب برای اینده .با تمرینات ذهن اگاهی و مایند فول نس می توانید به این مهم دست یابید .

ان شاالله انچه بیان شد ، تا حدی مسئله ی شما را بهبود بخشد .

در پناه خدای مهربان باشید .