ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

من چند وقتی هست که با دیدن عکس های پسر های نوجوان تحریک میشوم میخواستم بدونم که ایا همجنسگرا هستم؟
از دیدن فیلم ها و کار های همجنسگرایانه هم خیلی بدم می اید واصلا دوست ندارم نگاه کنم.
تمایل عادی هم به جنس مخالم دارم. خیلی عذاب وجدان دارم میخوام بدونم که گی هستم یا نه؟
اگه میشه کمک کنید


مشاور (زینب علی پور)

با سلام به شما کاربر عزیز:

همجنس گرایی یعنی این که انسان به هم جنس خود حالتی عاسقانه و میل داشته باشد و این کار در عمل و رفتار او به صورت مداوم و پایدار باشد نه گذرا و زود گذر. هنوز به طور دقیق مشخص نشده که چرا این حالت در برخی از افراد وجود دارد احتمالا به علت مشکلات هورمونی یا مسائلی دیگر در آن دخیل است. اما هر چه هست از حالت طبیعی خارج است و بسیار نهی شده گناه رفتارهای هم جنس گرایی از گناه زنا بزرگتر و عذاب آن بیشتر است.

همان طور که بیان کردید این احساس را نسبت به جنس مخالف هم دارید پس چیز طبیعی می باشد، نیاز جنسی البته از راه درست آن برای بدن لازم و ضروری است مانند اینکه بدن ما به آب و غذا نیاز دارد نیاز جنسی سالم هم یکی از نیاز های بدن است.شما هم در ابتدای سن جوانی قرار دارید و این سنین اوج شهوت انسان است، که با دقت آن را مدیریت کنید. در دین اسلام دو راه حل مفید برای غلبه کردن بر این نیاز سر کش و نیفتادن در دام شیطان بیان کرده؛ یک ازدواج، که توصیه شده اگر در سن ازدواج قرار دارید و موقعیت فراهم است حتما این کار را انجام دهید، دوم، رعایت تقوا، تقوا یعنی پرهیزکاری، یعنی فراهم بودن موقعیت گناه اما خود داری از آن که پاداش بسیاری خواهد داشت هم در این دنیا اثرات آن را خواهید دید و هم در آخرت.

برای حل یا کمتر شدن این مشکل انجام راه های زیر را توصیه می کنیم:

اول؛ از دیدن فیلم، عکس، صحنه های سکس و... دوری کنید.

دوم، در میان دوستان از شوخی های جنسی و صحبت های جنسی دوری کنید.

سوم، از اوهام که در موقع خواب در رخت خواب سراغتان می آید بپرهیزید.

چهارم، ورزش کنید، به کوهنوردی بروید، زیرا ورزش کردن سبب تخیلیه انرژی اضافی بدن می شود.

پنجم، از لباس های تنگ و چسبان که سبب تحریک می شود استفاده نکنید.

ششم، وقت های آزاد خود را کم کنید ، فعالیت روزانه خود را برنامه ریزی کنید، با مطالعه یا درس یا با انتخاب شغل مناسب.

هفتم؛ قبل از خواب حتما با وضو باشید، سعی کنید با انجام نماز و قرآن به خداوند نزدیک تر بشوید زیرا یاد خداست که آرامش دهنده دل هاست.

هشتم، تلاش خود را در زندگی بیشتر کنید شما درآینده قرار است به عنوان یک مرد خانه باشید، پس سعی کنید با کار و تلاش موقعیت ازدواج را برای خود زودتر ایجاد کنید که در این صورت به آرامش روحی و جسمی دست خواهید یافت.