حسن ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 30 ساله )

باسلام همسر من زن خوبیه و دوسش دارم ولی خیییلی حسادت میکنه میگه چرا با همه خوبی چرا مهربونی باید فقط بامن مهربون باشی با من خوب باشی لباسای شیک نپوش بیرون از جمع متاهلی دوری میکنه احساس میکنم دوس نداره زنای دیگه بهم نگاه کنن فقط خونواده خودشا میخاد البته اونم میگه با آجیام حرف نزن روی خونوادم حساااااسه در حدی که من اگه زنگ بزنم به مامانم یجور رفتار میکنه که دوس نداره دوس داره بین من و همه جدایی بندازه به همه بدما میگه یا خوبیاما نمیگه میگم چرا میگه چشم میزنن من کار خونه زیاد انجام میدم مهمونیا خودم غذا میپزم و... ولی هیشکی نمیدونه منم نمیگم چون دوس نداره
به ظاهر میگه دوست دارم چون اگه دعوا بشه جلو دهنشا نمیتونه بگیره زندگی برام عذاب آور شده انقد الکی بد منو خونوادما به دوستاش و خانوادش میگه که حالم بهم میخوره ازش به دروغ و با برداشت بد میگه بشون بعدم آرزوی مرگ برای من و خانوادم میکنه اینارا از رو گوشیش ضبط کردم .
من اجازه رفتن به گوشیشا ندارم ولی دائم گوشی منا چک میکنه
خوابش زیاده و ارتباطش بام کم و پاسخگو نیاز من اصلا نیس رابطمون ماهی یباره تقریبا
ساعت ها غیبت میکنه به مامانش میگه کاش اینا میمردن بعد که منا میبینه میدد بغلم میگه من عاشقتم کاش لااعقل این کارا نمیکرد دیگه گاهی ازش چندشم میشه به حق هیچ کس نیست دنیا هم بهش بدن یه ارزن جبران نمیکنه وایییی ۱۰۰۰۰ تا مشکل دیگه هست که حوصلتون سر میره بگم
تروخدا یه راه حل حسابی بزارین مشاور رفتیم ولی اصلا راهنمایی نمیکرد و مارا مینداخت به جون هم فقط


مشاور (زینب علی پور)

با سلام به شما کاربر گرامی:

در اولین گام باید خونسردی خود را حفظ کنید و آرامش داشته باشید، زیرا با این نگاهی سیاهی که شما دارید هر راه حلی جلو شما قرار داشته باشد باز هم موفق نمی شوید. پس سعی کنید صبر داشته باشید و تحمل خود را بالا ببرید.

سعی کنید دید منفی را از خود دور کنید، درست است که نوع رفتار همسر شما خوب نیست اما اگر واقع بینانه نگاه کنید مطمئنا نقاط مثبت فراوانی را در او خواهید دید.

سعی کنید گفت و گو و صحبت کردن را با همسر خود بیشتر کنید، در مورد هر مساله ای چه خوب یا بد، فقط مهم این است که گفت و گو میان زوجین بیشتر شود در این لابه لا می توان به آرامی مسائل را به او گوش زد کرد، این گونه نباشد که در همان گفت و گو اول کار به دعوا و مشاجره بینجامد. پس گفت و گو باید حالتی مهربانانه، عاشقانه باشد نه این که حالت انتقادی و سرزنش و با تندی باشد. همان  طور که قبلا گفتم با صبر و به آرامی در میان حرف ها نوع رفتارهایی که دوست ندارید و رفتارهایی را که دوست دارید انجام بشود را بیان کنید.

مثلا در مورد رابطه جنسی بهتر است نیاز خود را بیان کنید. قبل از این کار جو را آماده کنید از او همسرتان بخواهید که لباس و آرایش مناسب برای این کار داشته باشد و شما هم با نوازش و حرف های عاشقانه او را به سمت این کار ببرید.

در مورد گوشی هم می توانید به آرامی به او توضیح دهید که گوشی یک چیز شخصی است و هر کسی یک فضای شخصی در مورد هرچیزی که گوشی یک نمونه از آن است باید داشته باشد.

معمولا افرادی که نصبت به اطرافیان حساس هستند نمی توان با جنگیدن و بحث و جدل کار را پیش ببریم برای این افراد باید به آرامی که حتی خودشان هم متوجه تغییر رفتارشان نشوند کار را پیش ببریم.

نکته ای دیگر که باید این جا بیان کنیم این است که اگر نصبت به نوع لباس شما حساس است یا نوع رفتار با اطرافیان؛ بهتر است برای مدتی که این حساسیت را کم کنید لباس هایی با رنگ هایی تهیه کنید که جلب توجه کمتری داشته باشد، یا لزومی ندارد که حتما لباس نو را در مهمانی و در بیرون از منزل بپوشید وقتی در خانه لباس های شیک بپوشید ناخوآگاه چشم به آن عادت می کند و متوجه تغییر شگرف در شما نمی شود که بخواهد حساسیت نشان دهد. یا برای مدتی تماس هایی که باخانواده تان دارید را برایش بازگو نکنید نیازی نیست از همه رابطه شما با خانواده تا اطلاع پیدا کند.

در کل این نوع رفتار همسر شما درواقع مشکل روحی و روانی اوست که بدین گونه بروز می کند که با پیدا کردن علت این مشکل روحی که معمولا در گذشته یا در زمان بچگی اتفاق افتاده تشکیل شده که مطمئنا با راه کارهای درست و منطقی و البته با راه های هدفمند مشکل روز به روز کم و کمتر خواهد شد.