بانو کرمانی ( تحصیلات : راهنمایی ، 34 ساله )

سلام خسته نباشیدمن 2 ساله ازدواج کردم همسرم نابینا هستن هشت ماه تو عقد بودیم احساس میکنم بعد از ازدواج منو دوست نداره کلا شب روزم شده گریه اصلا بهم توجه نمیکنه مریض میشم انگار من وجود ندارم همش دوس داره از من دور باشه هر روز دور همی میره مادرشم از من خوشش نمیاد شب و روز هی در گوشش میخونه که چرا اینو گرفتی .خیلی اهل سفر کردنه تا توی سفریم اخلاقش خوبه یه طوری تنظیم میکنه که توی سفر پیش من نخوابه توی خونه هم هم بالشتمون جداست پتومون شبا هم کامپوترش رو تو گوشش میزنه که من باهاش حرف نزنم عادت ناس هم داره هر شب تو دهنش میزاری که یعنی حرفم بزنی جوابی ندارم و نمیتونم حرف بزنم چون خیلی جوش میخورم خیلی مریض میشم دو هفته کرونای سخت گرفتم منو برد خونه بابام حتی یه سر به من نزدسر که هیچی دریغ از یه زنگ .حس میکنم فقط برا رابطه جنسی منو میخواد و خلاص چون من که ارضا نمیشم و بعد از رابطه هم اصلا منو لمس نمیکنه کارش که تموم شد راحت میخوابه خواهش میکنم زود جوابم رو بدید


مشاور (زینب علی پور)

 با سلام به شما دوست عزیز:

 نکته ای که در مساله شما و در زندگی شما وجود دارد این است که اعتماد به نفس شما بسیار پایین است و احتمالا همسر شما به این موضوع پی برده و از آن سوء استفاده می کند. دوم این که   باید راهی پیدا کنید که از نوع رفتار مادر شوهرتان جلوگیری کنید که احتمالا مشکل شما از آنجا آب می خورد.

 در برخی از موارد بعد از شروع زندگی بی تفاوتی مردان نصبت به زن شروع می شود و با کم صحبت کردن و خوش گذرانی با دوستان و جداکردن رخت خواب و ... ادامه خواهد داشت که در برخی   از مواقع به پایان زندگی مشترک می انجامد.

 در این موقع است که تلنگر کوچک می تواند زندگی را از نو بسازد و مشکلات را به طور کامل برطرف کند.

 همان طور که از قبل ذکر نمودم شما باید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید نباید از سر ضعف و با گریه کار خود را پیش ببرید، سعی کنید قوی باشید و با شهامت صحبت کنید، این مساله را فقط به   این اندازه که مشکلات را رفع کنید توجه کنید که شما سالم هستید و او نابینا، پس او به شما نیاز بیشتری دارد تا شما.

 بی تفاوتی زن به مرد و مرد به زن در زندگی زنا شویی در دین اسلام بسیار نکوهش شده است، شما می توانید از راه محبت کردن ایجاد علاقه کنید. غذای مورد علاقه او را آماده کنید، سعی کنید در   زندگی فضای شاد مهیا کنید، رابطه جنسی را طوری مدیرت کنید که بهترین لذت را ببرید.

 گاهی اوقات مرد از اینکه زن می خواد زیاد به او توجه کند احساس بدی می کند. پس در خواست محبت شما به گونه ای نباشد که حالت التماس داشته باشد بلکه عاشقانه باشد.سعی کنید زمان   گفت و گو را در موقعیت خوبی انتخاب کنید. یا بسیار کوتاه، صحبت کنید. درمورد مسائلی که دوست ندارد گفت و گو نکنید. طوری عمل کنید که متوجه شود که از او ناراحت هستید با عمل نه با   گریه و صحبت.هیچ گاه راه دعوا و بحث را انتخاب نکنید زیرا این کار مرد را بی تفاوت تر می کند.

 هیچ گاه او را به خاطر نابینا بودنش سرزنش نکنید. زیرا او خود به اندازه کافی می داند که به شما نیاز دارد شاید این نیاز او هم باعث این گونه رفتارش شده که می خواهد نشان دهد که انسان   قوی است.

 مطالعه خود را بالا ببرید از کتاب های روانشناسی که در مورد بهتر شدن رابطه زناشویی می شود استفاده کنید.

 می توانید از یک روانشناس خوب کمک بگیرید تا او شما را بهتر راهنمایی کنید.

 سعی کنید به مسافرت رفتن خود ادامه دهید زیرا مکانهای جدید ایجاد انگیزه بیشتری  در زندگی می کند.

 در مورد مساله مادرشوهرتان ابتدا کاملا مطمئنا مشکل از آنجا آب می خورد بعد وقتی که همسرتان نیست با او صحبت کنید و هدف او را از این کارش را بخواهید. با اعتماد به به نفس و محکم با  او صحبت کنید در عین حال با محبت و مهربانی سعی کنید با محبت به او نزدیک شوید و از او برای بهتر شدن زندگی کمک بگیرید.