ناشناس ( تحصیلات : ابتدایی ، 13 ساله )

سلام و وقت بخیر
من دانش آموز پایه هفتم هستم
سال قبل به بهانه ی آسون بودن برای درس ریاضی به اندازه کافی وقت نگذاشتم و تمرین نکردم و امسال ریاضی ام ضعیف شده در حالی که در سال های قبل خیلی برام قابل درک و شیرین بود. همچنین از ابتدای سال تحصیلی تا الان تلاشی براش نکردم و مطالبی که باید تمرین کنم خیلی زیاد هستن و من اصلا انگیزه ی لازم رو براش ندارم. درضمن اصلا نمیدونم به چه شیوه ای میتونم در درس ریاضی پیشرفت کنم. میشه لطفا راهنماییم کنید؟


مشاور (فاطمه سادات زاهدی)

سلام دختر گلم  

خوشحالم که در این مسیر کنارت هستم

چقدر خوب که صادقانه گفتی ،" به خاطر آسان بودن درس ریاضی ؛ خیلی برایش وقت نگذاشتم" و اینکه از اول سال تحصیلی تا الان تلاشی نکرده ای " ؛  خیلی نگران نباش چرا که زمان خیلی زیادی از شروع سال و پیشرفت درس ها نگذشته است ، همین امروز هم می توانی استارت بزنی .

برای اینکه یک شروع خوب و یک ادامه پایدار داشته باشی این نکته ی مهم را مدنظر قرار بده که براساس توانایی و ظرفیت وجودی خودت روزانه تلاش کن و از خودت انتظار غیر واقعی نداشته باش.

برای اینکه بتوانی در درس ریاضی پیشرفت خوبی داشته باشی ، پیشنهاد می کنم یک مرور یک هفته – ده روزی بر ریاضی سال قبل داشته باش ؛ اگر جایی هم نیاز به کمک داشتی ، بدون خجالت و رودربایستی از یکی از دوستانت که در این درس از تو قوی تر است کمک بگیر و یا از معلم ریاضی خواهش کن که یک زمانی را برایت اختصاص بدهند و رفع اشکال از مباحث سال  قبل برایت داشته باشند و همزمان هم در مباحث اولیه ی کتاب ریاضی امسال شروع کن به خواندن و رفع اشکال ، هرجایی مشکل داشته کمک بگیر ، این روزها ، سایت های مختلف و صفحات متفاوتی وجود دارند که معلمان بزرگوار مباحث درسی را در آن به اشتراک می گذارند ، می توانی از این شیوه و جستجو در آپارات کمک بگیری .

با روزی یک مبحث شروع کن و به مرور ، یک مبحث را به دو و سه و ... مبحث تبدیل کن و یادت باشد انسان ها به تشویق زنده اند ، هروقت که توانستی طبق برنامه پیش بروی از تشویق خودت غافل نشو ، حتی اگر شده با یک بسته چیبس و ماست ولی خودت را تشویق کن ؛ اما ممکن است یک روزی به خاطر شرایط خاصی نتوانی طبق برنامه پیش بروی ، اصلاً نگران نباش و خودت را سرزنش نکن ، یادت باشد که بر اساس توان همان روز از خودت انتظار داشته باشی نه بیشتر . با خودت کمی مهربان تر باش .ولی اگر  این پیش نرفتن طبق برنامه مثلاً سه روز در یک هفته بود ، حتماً تجدید نظری داشته باش و با یک مشاور مشورت کن چرا که شاید یک جایی از مسیر را اشتباه رفته ای .

منتظر خبرهای خوش از جانب شما هستم

موفق و پیروز باشید

فاطمه سادات زاهدی

کارشناس ارشد مشاوره