سارا ( تحصیلات : لیسانس ، 21 ساله )

سلام من سوالم این بود:
گر کسی توفیق این را داشته باشد که از طرف خدا وسیله ای برای خیر رساندن به دیگری شود در این میان خدا به چه کسی بیشتر توجه داشته به کسی که به او خیر رسیده یا کسی که خیر رسانده؟
شما پاسخ دادید هر کس که نیتش خالص تر باشد. ولی منظور من به صورت اتفاقی بود یعنی بدون آگاهی قبلی به دیگری خیر رساندن یا به قول عامیانه وسیله شدن طوری که اصلا نیت نداشته باشی و کسی هم که به او خیر می رسد اصلا انتظارش را نداشته باشد یعنی از خدا نخواسته باشد. در این صورت چی؟ درست است که به کسی که به او خیر رسیده می گویند خدا خیلی دوست دارد؟


مشاور (hassan najafi)

بسم الله الرحمن الرحيم خواهر گرامي الاعمال بالنيات : ميزان ثواب و يا عقاب بستگي به نيت انسانها ست و چه بسا فردي نيت عمل خيري را داشته باشد اما به هرحال نتواند آن را انجام دهد در اينصورت ثواب آن عمل براي او نوشته مي شود اما اگر نيت خير رساندن نداشته باشد اما خيري انجام دهد باز براي او پاداش دارد چرا كه با اينكه نيت نداشته اما خدا توفق آن عمل خوب را داده و آن فرد هم مايل بوده و انجام داده است و جاي شكر دارد . به هر حال هر دو اجر مي برند و نيازي به دانستن اينكه كدام بيشتر و يا كمتر است نيست . بلكه اگر خوشحال شود كه خدا به او توفيق خير رساندن داده است بسيار خوب است . موفق و پيروز باشيد .