ندا ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

با تشكر فراوان از سايت شما
معضلي كه به شدت ذهن مرا درگير كرده اين است كه چنانچه خواستگارم از من در مورد روابط گذشته ام سوال كند چگونه بايد پاسخش را بدهم؟
چيزي كه قابل توجه است اينه كه من از احدي ابايي ندارم گذشته خود را كاملا پذيرفته ام از اشتباهاتش درس گرفته ايم و از خوبيهايش خرسندم و اگر بدانم تعريف كردن جزئيات كاملا لازم است مطمئنا اين كار را با كمال ميل انجام خواهم داد ولي با توجه به اينكه مشاوران اين كار را درست نمي دانند و از طرفي با مراجعه به كتابهاي ديني من جواب قاطعي نگرفته ام. چنانچه به جواب مطمئني برسم براي هميشه مديون شما خواهم بود.


مشاور (hassan najafi)

بسم الله الرحمن الرحیم خواهر گرامی هر فردی گذشته با توجه به شرایط زندگی خودش داشته به هرحال گذرانده است . سخن شما در اینکه از گذشته درس گرفته اید و فراموش نموده اید خوب است . سعی کنید مواردی که غیر ضروری است را کاملا فراموش نموده و زندگی را از نو آغاز کنید . اگر خطایی کرده اید حتما با اخلاص توبه کنید و از خدا طلب مغفرت کنید این عمل دو نتیجه دارد : یک خداوند از شما راضی می شود و مورد مغفرت قرار می دهد ثانیا خود شما از عذاب وجدان رهایی می یابید . نیازی نیست گذشته خود را حتی برای نزدیکان خود بگویید اگر موردی بود که ضروری بود و یا نگفتن آن بعدا برای شما مشکل ساز می شود می توانید ذکر کنید و گرنه نیازی نیست .از گذشته بگذرید و با توکل و کمک خدا زندگی نوی را شروع نمایید . موفق باشید .