م ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

ما بر اثر بی کفایتی وکیل مان دچار یک مشکل حقوقی پیچیده ی شده ایم که نه راه پیش داریم و نه راه پس!قضیه بدین شرح است:
ما سرقفلی مغازه مان را به فردی که مدعی بود کارمند سازمان ثبت اسناد و املاک است فروختیم.البته اگر میدانستیم که او کلاهبردار است هرگز مغازه مان را به او نمیفروختیم.در حین معامله قرار بوده که بعد از اینکه خریدار نصف پول مغازه را بصورت نقد داد مابقی را بصورت قسطی بدهد.مغازه مان بعلت قرارگیری در یک موقعیت عالی قیمتش 1میلیارد بود ولی خریدار نه تنها مابقی پول مغازه را نداد بلکه از ما طلبکار هم شد!!!
پدربزرگ ما سرقفلی مغازه مذکور را از مالک اولیه ان به نام اقای "خ راستین "خریده بود.اقای راستین هم که مالک اولیه مغازه بوده بلافاصله بعد از اطلاع از معامله ما.با ادعای اینکه مالک مغازه است در روند رسیدگی قضایی مغازه اخلال ایجاد و مانع به سرانجام رسیدن فروش مغازه مان شد.ضمنا کسی که سرقفلی مغازه را از ما خریده بود و از پرداخت مابقی پول امتناع کرده بود در دادگاه بدوی به رد مال محکوم شده بود ولی با تبانی با برخی کارمندان دادگستری.توانسته بود که ورق را به نفعه خود برگرداند و ما ستمدیدگان را در حیرت فرو ببرد!!
هم اکنون سوالم این است که خریدار سرقفلی مدعی شده که چونکه اقای راستین(مالک اولیه مغازه)مالکیت سرقفلی مغازه را از ما سلب کرده دیگر سرقفلی به ما تعلق ندارد.میخواستم بپرسم که ایا این ادعا مبنای حقوقفی دارد یا نه؟
با تشکر فراوان


مشاور (مليحه رضائي)

باسلام سرقفلی یک حق است که قابل نقل و انتقال می باشد پس اگر مدارکی دال بر اثبات این موضوع داشته باشید کسی نمی تواند مدعی شود که حق را از شما برداشته است. موفق باشید