( تحصیلات : فوق لیسانس ، 30 ساله )

با سلام. من کارشناسی ارشد رشته شیمی دارم و در حال حاضر نیز به تدریس مشغول می باشم. می خواستم برای دوره دکتری شرکت کنم که با دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد آشنا شده و بسیار علاقه مند شدم و با توجه به علاقه ای که به دروس حوزوی دارم و این دانشگاه اصالت حوزوی دارد تصمیم گرفتم برای دوره دکتری در آن دانشگاه شرکت کنم. لیکن می بایست رسائل و مکاسب را تا سطح سه حوزه آشنا باشم. لطفا در خصوص سوالات زیر مرا راهنمایی کنید:
1- مدت زمانی که لازم است تا دروس این سطح حوزه را خواند چقدر است؟(با توجه به اینکه زمان برای من بسیار مهم است( حداکثر 1 سال)).
2- چه روشی را جهت خواندن دروس فوق پیشنهاد می کنید؟( با توجه به کارمند بودن اینجانب).
3- در کل به نظر شما تصمیم اتخاذ شده اینجانب، تصمیم درستی است؟
با تشکر


مشاور (sayed mojtaba navab)

با عرض سلام وتبریک ماه میهمانی خدا خدمت برادر گرامی! اینکار با شرایط عادی یک ذهن معمولی به نظربعید و حتی غیرممکن می رسد . بله موارد چنینی دیده شده که آن هم مثلا از نوابغی بوده که نفر اول کنکور بوده آن هم در مدت سه سال نه یک سال ، اگر علاقه به علوم دینی دارید می توانید به دانشگاه های مجازی و... مراجعه نمایید بهتر نتیجه می برید تا اینکه بخواهید با این شرایط بسیار سخت خود را به صدمه بیاندازید. که نتیجه گرفتن آن هم بعید است . البته شاید اقدام کردن مثلا برای کارشناسی ارشد یا کارشناسی دانشکده رضوی ع و ... آسان تر و سهل الوصول تر به نظر بیاید. کتب تخصصی حوزه مخصوصا رسائل و مکاسب و ... و بالاتر کفایه آخوند خراسانی ، نیاز به علوم پیش زمینه ای فراوانی دارد.......... با برنامه ریزی صحیح و دقیق و زمان بندی بر اساس تعداد کتب و مدت زمان موجود می توانید یک برنامه ریزی نمایید. موفق ، موید و پیروز و سربلند باشید!