baran ( تحصیلات : کم سواد ، 21 ساله )

سلام من 21 ام و دانشجو هستم . تا حالا با هيچ پسري دوست نبودم راست اش بخواهيد به نظرم وقت تلف كردن ترجيح مي دم وقتم صرف درس خوندن كنم . اما از بس بعضي از دوستام مسخره ام كردن ديگه شك كردم كه كاري مي كنم درست يا نه؟
به نظر شما اگر يه دختري توي سن من با هيچ پسري دوست نباشه چيز خنده داري؟؟؟؟ضايع است؟؟؟؟ يا عقب مونده است؟؟؟؟؟ لطفا راهنمايي ام كنيد.(نا گفته نماند كه من توي دانشگاهي درس مي خونم كه اكثر هم كلاسي هام پسر هستند ومشكلي در بر قراري ارتباط با پسرا ندارم .)


مشاور (hassan najafi)

خواهر گرامی خدا رو شکر که اینقدر عاقل هستید که قبل از هر کاری مشورت میگیرید و خدا رو شکر که اینقدر تا الان خداوند توفیق پاکدامنی و حفظ شان زن را به شما عنایت کرده . این باعث شکر بسیار است و قدر خود را بدانید . متاسفانه این فکر در ذهن بسیاری از جوانان می رود که اگر ارتباطهای کذایی و دوستانه با جنس مخالف نداشته باشید از فرهنگ و .... عقب هستید حال از چه فرهنگی خدا می داند . نگران مسخره کردن آنها نشوید نگران این باشید که شما زندگی سالم و خوشبختی می خواهید و نباید با خدانکرده بی احتیاطی آسیب ببینید . اکثر این ارتباطها منجر به اسیبهایی می شود که شاید شما بهتر می دانید . در نتیجه شما ضرر نکرده اید بلکه دو سود نموده اید . یک اینکه عفت و پاکدامنی شما محفوظ است و این خواسته خداست . دو اینکه ضرر و آسیبی متوجه شما نشده است و وابستگی خاصی الان ندارید . حتما بر این پایبندی خود بمانید و از یاد خدا غافل نشوید تا وسوسه های شیاطین شما را اغفال نکنند . این را بدانید که هر گونه ارتباط منجر به وابستگی هایی میگردد که کمترین آن آسیب های روحی روانی خواهد بود . شما الان کاری مهمتر از درس و خدو سازی ندارید پس به فکر آینده خود باشید و خوب درس بخوانید تا بتوانید با موفقیت فارغ التحصیل شوید . یقینا حفظ پاکدامنی و نداشتن رابطه های دوستی مدال افتخاری است که خداوند اجر و ارزش آن را می داند . امیدوارم شما خوشبخت و با سعادت در دنیا و آخرت باشید . موفق باشید .