rasool ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و تحیت و خسته نباشید
اگر عمر و توفیقی باشد چند روز دیگه به پابوس امام رضا(ع) مشرف می شوم. دو تا سوال در این رابطه داستم.
اول اینکه: از کجا بفهمیم که از سفرهای زیارتی دست پر بر می گردیم؟ یعنی میخواهم بدانم امثال بنده که رنج سفر دور و دراز مشهد را بر خود هموار می کنند و تا انجا میروند از کجا بفهمند که حضرت رضا(ع) کاسه ی گدایی انها را نیز پر کرده است و دست خالی بر نمی گردند؟ (چون در روایات تاریخی هست که امام رضا(ع) به عده ای از مسلمانان که از مدینه جهت زیارت حضرت به خراسان آمده بودند تا مدتها اذن دخول نمی داد). آیا من به اذن امام(ع) به حرم ایشان وارد می شوم؟
دوم اینکه: میدانیم که ائمه(ع) موت و ممات ندارند. یعنی ایشان زنده اند و صدای زائرینشان را می شنوند. میخواستم بدانم آیا برای عرض حاجت به محضر معصومین(ع) بغیر از زیارتنامه ها، روایت یا دستورالعملی وارد شده است؟ (چون خود بنده دو سه بار در محضر حضرت رضا(ع) عرض حاجت کرده ام ولی به مرادم نرسیده ام، این بار نمیدانم میدهد یا خیر).
با تشکر و سپاس فراوان


مشاور (hasan najafi)

دوست گرامی بسیار خوب است که شما زائر امام رضا علیه السلام میشوید . این سفر را غنیمت بشمرید و با اخلاص به زیارت بروید. آنچه در روایات ما آمده است اینست که زیارت کردن ائمه اطهار علیهم السلام در زمان وفاتشون فرقی نمیکند با زیارت آنها در زمان حیات چرا که امام مافوق زمان و ومکان است . در تعریف آمده است زیارت یعنی حضور الزائر عند المزور : یعنی حاضر شدن زیارت کننده نزد زیارت شونده . یعنی اینکه وقتی نزد امام می روی گویا ایشان مقابل شما قرار دارند و وقتی زیارتنامه میخوانی آقا را مد نظر داشته باش که ایشان به قلب و دل شما آگاه است . ادب زیارت را رعایت کن . با لباس تمیز و ظاهری آراسته نزد آقا برو . خیلی خودمانی و با احساست با آقا حرف بزن . نیازی نیست خیلی خشک و رسمی برخورد کنی . اگر بدانی که امام با محبت ترین و با احساس ترین فرد نسبت به تو است انوقت خیلی راحت با آقا حرف خواهی زد . حتما مراقبت از نفس خودت بکن و قبل از شما و حتی بعد از ان مراقب باش گناهی نکنی که رشته ارتباط تو را قطع کند . برای حاجات هم همین نکته بس که شما به هدف زیارت آقا میروی و البته حاجت هایی هم داری می توانی از آقا بخواهی و دعا کنی که براروده شود اما توکل بر خدا کن و از نزد اقا خارج شو . خواسته انسان اگر به صلاح و خیر او باشد حتما مستجاب است اما بی تابی و بی قراری برای خواسته نکن. ان شاء الله ما را از دعای خیر خود فراموش نکنید . لینک زیر را ببین توصیه های خوبی است : http://www.rasekhoon.net/news/show-79353.aspx