( تحصیلات : فوق دیپلم ، 24 ساله )

سلام
در جایی خواندم که ائمه معصومین(ع) توصیه میکرده اند انگشتر در دست راست شود و اولین کسی که در دست چپ کرده معاویه ملعون بوده و در میان ائمه(ع) امام باقر بوده و از طرفی روایتی دیدم که از زامن امام حسن عسکری(ع) به بعد بعلت غیبت ائمه، باید انگشتر را در دست چپ بکنند
حالا این موارد را چگونه با هم جمع کنیم؟ انگشتر را در کدام دست کنیم؟
در اینترنت جاهایی هستند که میگویند بنا بر ماه تولد یا چنین چیزهایی فلان انگشتر را فلان شخص به دست کند و در کتابی به نام "مجمع الدعوات کبیر" که ظاهراً کتابی پاکستانی الاصل است نوشته نام خود و نام مادر را بر اساس حروف ابجد بیرون بیاورید و... خلاصه برای هر فرد مشخصاتی میگوید و نگینی
در مورد اینگونه استفاده کردن نگین و البته این مشخصات چه میگویید؟
در مورد چاکرا و فعال و غیرفعال شدن آنها و تاثیر نگینها بر آنها نظر اسلام چیست؟ آیا به این کار دعوت شده ایم یا کاری باطل یا حرام است؟
التماس دعا
در پناه حق


مشاور (salamat salamat)

از امام كاظم (ع) سؤال شد آيا انگشتر را بايد در دست راست كرد؟ فرمودند: هرطور كه مى خواهى، دست راست باشد يا چپ. رسول خدا فرمود: يا على !انگشتر در دست راست كن كه اين عمل فضيلتى است از سوى خداى - عزوجل - براى آفريدگان مقربش. ابوالعلاء از امام صادق (ع) در باره انگشتر به دست راست كردن سؤال كرد و گفت: من ديده ام بنى هاشم انگشترهاى خود را در دست راست مى نهند. حضرت فرمود: پدرم امام محمدباقر (ع) در دست چپ انگشتر مى گذاشت و او (پدرم) افضل بنى هاشم و فقيه ترين آنها بود. امام حسن عسكرى (ع) در سال دويست و شصت قمرى خطاب به شيعيان فرمودند: تاكنون امر ما اين بود كه انگشترتان را به دست راست بگذاريد. اين در حالى بود كه ما (اهل بيت) در ميان شما حاضر بوديم ولى اكنون امر مى كنيم انگشترى را به دست چپ كنيد به جهت آنكه ما از ميان شما غائب مى شويم تا زمانى كه پروردگار امرما و امر شما را ظاهر كند همانا اين بهترين دليل براى شما در ولايت ما اهل بيت است. همان لحظه شيعيان در حضور امام انگشترهاى خود را از دست بيرون كرده و در دست چپ شان قرار دادند و حضرت به آنان فرمودند: اين قضيه را براى شيعيان ما نقل كنيد. رسول اكرم مى فرمايد: امتم را از دست كردن انگشتر در انگشت سبابه و وسط نهى مى كنم و در روايتى ديگر اين عمل (انگشتر در انگشت سبابه و وسط نمودن) را از افعال قوم لوط دانسته اند. منابع و مآخذ : الكافى ، تهذيب الاحكام ، وسايل الشيعه، مكارم الاخلاق ، امامى شيخ طوسى ، عيون اخبار الرضا، حليه المتقين، هزار و يك نكته.