س ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

سلام حدود سه ساله که ازدواج کردم یعنی در عقد بودیم و الان حدود دو ماه است که زندگی مشترکمان را شروع کرده ایم گاهی اوقات با هم سرم سر مسائلی شاید جزئی و پیش پا افتاده دعوا میکنیم یعنی یه جورایی با هم قهر می کنیم مثلا من بارها شده که امتحان کردم هروقت ازش سوال می پرسم مثل اینکه کی بود زنگ زد یا چی می گفت و از این جور چیزا در جوابم فقط میگه هیچی یا اصلا جواب نمی ده انگار این بشر زورش میادحرف بزنه و جواب بده این مسئله را بارها بهش گفتم که من خیلی بهم بر میخوره که جوابم را نمی دی من ناراحت میشم اما بازهم میبینی که کار خودش را میکنه من هم بهش گفتم حالا که تو هروقت دوست داری حرف می زنی و جواب می دی من هم مثل تو عمل می کنم هروقت دلم خواست حرف می زنم.
حسابی دلم گرفته آخه تو یک خونه وقتی نتونی با همسرت حرف بزنی پس باید با کی حرف بزنی اون حتی وقتی هم که حس میکنم ناراحته یا به چیزی فکر میکنه می پرسم چیزی شده میتونم کمکت کنم اکثر اوقات جواب نمی ده.


مشاور (خانم مریم مردانی)

با سلام و عرض ادب اختلاف نظر و بحث در خانواده امری طبیعی و نبود آن غیر طبیعی است پس اگر بحث و اختلافها جزیی است جای نگرانی نبوده و می توان با تلاش برای حل آن ها، آرامش را به محیط زندگی برگرداند اما استفاده از راهکارهای نادرست مثل تلافی کردن، شرایط را بدتر خواهد کرد. بهتر است بررسی کنید که این دعوا ها معمولاً در چه مواقعی رخ می دهد.آیا همسر شما روی مسئله خاصی حساس نیست که با دست گذاشتن شما بر آن، بحث و دعوا شروع شود. برخی از مردها برای مسایلی همچون کار و محیط بیرون حد و مرز هایی قایلند که علاقه ای به آگاهی یافتن سایرین از این حیطه ندارند و جستجو برای آگاهی از این حیطه ها باعث ناراحتی و حساسیت بیشتر می شود، و یا هنگام بروز یک مشکل ترجیح می دهند که آن را به تنهایی حل کرده و به مدتی خلوت و تنهایی نیاز دارند که با توجه همسر به این نیازها، تنش و اختلاف نیز کاهش می یابد. به نظر می رسد هر دو شما نیازمند آموزش مهارت های ارتباطی هستید. با ارتقای مهارتهای خود، به راحتی آرامش را به زندگیتان بر گردانید.