ونوس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

با سلام و وقت بخیر
خانومی هستم که 10 ماه از عقد ما میگذرد .شوهرم کارمند هتل میباشد در این چند وقت 2 بار به عروسی همکارانش که آقا بودند رفتیم.با یکی از همکارانش که آقاست ارتباط صمیمی دارند که مجلس آنها هم رفتیم.
من خانومی هستم که به حجاب اسلامی معتقدم و اهل سبک بازی نیستم ولی خانوم همکارش اصلا به حجاب اهمیت نمیدهد و بسیار اهل شوخی کردن است من دوست ندارم با کسی که اعتقادات من را ندارد ارتباط برقرار کنم .شوهرم قضیه رفتن مسافرت با آنان را به من مطرح کرد و من مخالفت کردم .
دلیل مخالفتم را پرسید اما من نمیدانستم چطور قضیه را به او توضیح دهم و قانعش کنم.
در ضمن شوهرم از داشتن حجاب من لذت میبرد و اصلا مخالف حجاب من نیست.شوهرم بسیار منطقی است و اگر با منطق با او صحبت کنم راضی میشود .
با تشکر


مشاور (خانم مریم مردانی)

با سلام و عرض ادب اگر شوهرتان منطقی است و با صحبت منطقی قانع می شود پس دیگر نگرانی شما از چیست ؟ ضمناً خواسته شما نیز کاملا منطقی است. چراکه لازم است رفت و آمدهای خانوادگی و دوستانه نیز به گونه ای باشد که افراد هم کفو هم بوده و اعتقاداتی نزدیک به هم داشته باشند. رفت آمد با خانواده هایی که از نظر اعتقادی با شما متفاوتند نه تنها باعث تغییر نگرش و حتی بعضاً ایجاد اختلاف در بین شما می گردد بلکه در آینده بر تربیت فرزندانتان نیز اثر گذار خواهد بود. خواسته در ست خود را در محیطی امن و آرام و با کلامی خوش مطرح نموده دلایل قانع کننده ای بیاورید تا همسرتان نیز در این زمینه همراه شما باشد. با توجه به هم اعتقادی ایشان با شما می توانید از احادیثی که در این زمینه وجود دارد کمک بگیرید. از زندگی افرادی مثال بزنید که به دلیل اینگونه تفاوتهای اعتقادی زیانهای بسیاری دیده و چه بسا خانواده هایی که به دلیل اینگونه روابط از یکدیگر پاشیده شده. در حین گفتگو به دنبال مقصر شمردن کسی نباشید تنها خواسته و اعتقاد خود را عنوان کنید و خود را در کنار همسرتان ببینید نه در مقابل او و این حس را به ایشان نیز منتقل کنید.