حسین حمیدوند ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 24 ساله )

با سلام.
حدود 1 ماه است که یکی از همسایگان ما کامیون خود را به داخل کوچه می آورد و دائما در کوچه به تعمیر ماشین و گاز دادن مشغول است و با رفت و آمدهای مکرر گاه و بیگاه باعث مزاحمت میشود.
مراتب را به 110 اطلاع دادیم اما آنها عنوان کردند باید با راهنمایی و راننئگی تماس بگیرید.موضوع را با پاسگاه راهنمایی و رانندگی در میان گذاشتیم اما بعد از تماس های مکرر و مراجعه حضوری گشت آنها آمد و فقط تذکر داد که بعد از رفتن گشت راهنمایی و رانندگی همسایه دوباره کامیون را برگرداند.دوباره که با پاسگاه راهنمایی تماس گرفتیم گفتند باید استشهاد بنویسید و شکایت کتبی کنید که به دلیل اینکه همسایه مورد نظر فردی نا آرام و عصبی و اصطلاحا " شر" است و با چندین بار تذکر همسایگان باز بی محلی کرده و باث سلب آسایش میشود، همسایگان از نوشتن استشهاد و شکایت کتبی امتناع میکنند.
با توچه به اینکه مطابق قانون گشت های راهنمایی و رانندگی باید خودشان بدون نیاز به تماس مردم با گشت زنی خود با این موارد برخورد کنند نه اینکه از مردم بخواهند شکایت کتبی بنویسند و حتی در قانون جرایم راهنمایی و رانندگی جریمه برای پارک کردن کامیون در مناطق مسکونی در نظر گرفته شده، به نظر شما بهتر است که ما برای جل این مشکل چه کنیم؟
با تشکر..


مشاور (آقای سعیدپور)

بهترین راه طرح شکایت کیفری مزاحمت و سلب آسایش می باشد. که با شهادت 1 الی 2 شهود قابل اثبات می باشد و در صورتی که شاهد ندارید از دادسرا بخواهید که خودشان تحقیقات محلی انجام دهند.