ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 42 ساله )

سلام و خسته نباشید

کارمند عضو پیمانی یکی از ادارات می باشم مدت 18 سال سابقه خدمت دارم شروع به تحصیل در رشته نامرتبت با شغلم نمودم که قبل از شروع به تحصیل از مسئول کارگزینی اداره سئوال کردم آیا ارتقا شغلی به اینجانب تعلق میگیرد یا خیر گفتند هر رشته ای را که شما تمایل داری بخوان ارتقا به شما تعلق میگیرد بعد از گذشت تحصیل اینجانب مسئولین عوض شدند و اینجانب با تحمل مخارج زیاد در دانشگاه آزاد وسختی بسیار رشته مورد نظر را به پایان رساندم برای دریافت پست سازمانی اقدام کردم میگویند قبلا باید با اداره هماهنگ میکردی و رشته ای را که ما میگوییم میخواندی حالا از نظر حقوقی چه وضعی دارم آیا می توانم شکایت کنم یا با حقوق دیپلم سر کنم ضمنا امثال من زیاد هستند در اداره و تعدادی از افرادی را که نور چشمی هستند به پست سازمانی دست پیدا می کنند و تعدادی هم باید منتظر بمانند. این ناعدالتی باعث رنجش من وخیلی های دیگر است. لطفا پاسخ دهید.

سئوال بعدی این است که آیا یک کارمند را می توانند بدون رضایت خودش مجبور به ماندن تا ساعات پایانی شب (شیفت تعریف کنند از بعد از ظهر تا 10 شب)و هیچ حقوق اضافه ای به او ندهند.


مشاور (آقای سعیدپور)

تمامی پاسخ این سئوالات به قرارداد کاری که شما با اداره انعقاد نموده اید. بر می گردد که شما می توانید با در دست داشتن قرارداد کار و مراجعه به یک وکیل به جواب پرسش خود برسید و در صورتی که اداره هیچ گونه تعهدی در خصوص ارتقاء شغلی خود نداشته باشد و نیز در قرارداد هم ذکر نگردیده باشد. شما کاری از دستتان بر نمی آید. انجام دهید.