ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 40 ساله )

با نام خدا
با عرض سلام خدمت مشاوره محترم
اینجانب در یک خانواده مذهبی و سطح متوسط رو به پایین در یکی از محلات جنوب شهر به دنیا آمدم.از ابتدای زندگی با مشکلاتی دست به گریبان بودم ولی در عالم بچگی چیزی متوجه نشدم.در طول این سالها اهل مسجد و هیات و ... بودم. بعد از ازدواج تازه مشکلاتم را متوجه شدم. بعد از هفت سال دعا و درمان و بعد از سقط جنین خدا فرزندی به من داد .و برای فرزند دوم نیز دوباره با مشکلات زیادی دست به گریبان هستم. تازه یکی دو سالی بود که زندگیمان داشت روی آسایش به خود میدید که با خرید یک آپارتمان و کلاهبرداری فروشنده تمام دارای مان از دستم رفت و حالا شدم مستاجر و هرروز باید سرزنش های دیگران را تحمل کنم. یک چشمم اشک است و یک چشمم خون و آن شخص ماهاست در زندان است و حتی ریالی هم به من نداده.سوال من اینجاست: در حالی که میدانم خدا فرموده "هر شری به شما میرسد از خود شماست".و من آدم خیلی خوبی نبودم ولی آدم خیلی بدی هم نبودم.مثلا در حد توان به والدین خوبی کرده و چند سالی پدرم قادر به راه رفتن نبود کارهایش را انجام میدادم و بعد از مرگش برای او خیرات میکنم و درحال حاضر به مادرم خدمت میکنم.در محل کار هرکسی پولی احتیاج داشت به عنوان قرض الحسنه میدادم. هرکسی هرچیزی میخواست بخرد به من میگفت و بهترین مشاوره را میدادم یا خودم برایش تهیه میکردم(آچار فرانسه) ماهیانه مبلغی به عنوان صدقه به یک موسسه خیریه میدادم و.... نمازهایم یا به جماعت و یا در پنچ وقت و اول وقت میخوانم. و بطور کلی واجبات را انجام میدهم.
خدا خیلی چیزهای زیادی نیز به من داده که قادر به شمارش آن نیستم.
ولی به اطراف خود که نگاه میکنم دوستان و آشنایان و ... خیلی بی دردسر تر و راحت تر از من زندگی میکنند و این اواخر دیگر کم آوردم دیگر تحمل این زندگی پر مشقت را ندارم و با این روندی که پیش میرود مطمن هستم که آینده ام بدتر از این نشود بهتر نمیشود. و در آخر هم بعد از مرگ برزخ و دوزخ و آتش
پس این همه خواص آیات و سوره ها و اذکار که میگویند کجاست؟
خواهش میکنم در سایت خود از خواص آیات و ... نگوید.
چرا بیشتر مشکلات برای من و خانواده ام است؟ آیا درست است که میگویند طلسم شده ام؟ برای رهایی از این وضعیت چه کار باید کرد؟طلب مرگ از خدا بهترین نیست؟


مشاور (خانم سعیده صفری)

باسلام . برادر گرامی تا حدودی با توجه به متن سؤال توانستم شرایطتتان را درک کنم ، ناراحتی شما در این اوضاع کاملا طبیعی است. و چون فردی مذهبی هستید و با انجام اعمالی که انجام داده اید نتوانسته اید به نتیجه ی دلخواهتان دست پیدا کنید ، در حال حاضر در ذهنتان بیشترین شبه ای که دارید نسبت به عدل خداست در این مورد می خواهم به نکته ای بسنده کنم . شاید ما انسانها انتظاراتمان از عدل و حکمت و خواندن اذکار آن طور که واقعا باید باشد نیست. یکی از قانون هایی که خدا دارد علت و معلول است. یعنی اگر انسانها تلاش کنند یا اینکه در امور مربوط به خودشان زیرک باشند به نتیجه ی دلخواه خواهند رسید ولی مطمئنا دست روی دست گذاشن و فقط ذکر گفتن و آیه های قرآن را تکرار کردن فرد را به نتیجه ی دلخواه نخواهد رساند چون با قانون و عدل خدا این مسئله منافات دارد. برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنم کتاب عدل شهید مطهری را مطالعه فرمایید. این مصداق در مورد شما نیز صادق است اگر با تحقیق کامل مشورت و زیرکی بیشتری اقدام به خرید خانه می کردید اوضاعتان به نحو دیگری رقم می خورد. در حال حاضر نیز غصه خوردن و خود، خدا و دنیا را سرزنش کردن نه تنها مشکلی از مشکلاتتان حل نخواهد کرد بلکه بر شدت آن می افزاید به جای این توصیه می کنم از امروز به اوضاعتان با دید جدیدی نگاه کنید ، و با مشورت یک وکیل حقوقی کارتان را پیش ببرید.