مائده ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

سلام وقتتون بخیر عباداتتون قبول درگاه حق.

تازگی متوجه شدم یکی از بانکای خصوصی(ولیعصر) اجازه ی واگذاری امتیاز وامهایی ک با سپرده گذاری مدت دار داده میشه رو میده برام سوالی پیش اومده ک انجام اینکار رو واسم شبهه دار کرده خواهشمندم راهنماییم فرمایید :

شرایط این واگذاری به اینصورته که شخصی مبلغی مشخص مثلا7/000/000 تومن رو در بانک مذکور ب مدت 4ماه میخوابونه تا بعد از این مدت به همین اندازه وام دریافت کنه ولی هنگام دریافت - امتیاز این وام رو به کسی میفروشه و مبلغی رو دربرابر اینکار از فرد خریدار دریافت میکنه.

مراحل واگذاری امتیاز زیر نظر بانک مذکور انجام میشه ولی تعیین مبلغ فروش امتیاز توسط طرفین قرارداد(فروشنده و خریدار امتیاز) و یا فروشنده امتیاز وام صورت میگیرد و بانک هیچ دخل و تصرفی در این مورد ندارد. حالا میخوام بدونم که اینکار از نظر شرعی اشکال داره یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و این که این مبلغ بر چه اساسی تعیین بشه که شبهه ای از نظر حلال و حرام بودن و یا ربا بودن نداشته باشه؟؟؟

(ظاهرا مبلغ فروش بر اساس عرف تعیین میشه که در مبلغی که در بالا ذکر شد 2میلیون تومن و یا 1/500/000 بابت فروش امتیاز وام دریافت میشه) ضمنا بازپرداخت این وام 4% و طی مدت 20 ماه میباشد.

خواهشا زودتر جواب بدیئ. ممنون از رامنمایی و همراهی همیشگیتون.


مشاور (منتظمی)

با تشکر از اعتماد شما با فرض مذگور که فرمودین اشکال ندارد