فائزه ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

سلام من الان یه ساله ازدواج کردم و فعلا نامزدم
از وقتی که عقد شوهرم شدم تا همین یک ماه پیش اخلاق و رفتارهای خانواده ی شوهرم خوب بود ولی الان یه ماهه نه برادر شوهرن با من حرف میزنه نه پدر شوهرم همش هم بخاطر دعوای من با برادر شوهرمه.
الانم دیگه منو شوهرم خسته شدیم و میخوایم هرچه سرعبتر بریم خونه خودمون در صورتی که نیاز ب کمک مالی خونه وهده ی شوهرم داریم ولی پدر شوهرم ب شوهرم گفته کمکی نمیکنه
من ازشون متنفرم
از همشن اونا هیچ کاری برا منو شوهرم نکردن
ولی هی مدام میگن اگه برین خونه خودتون میایم و هفته ای چن روز خونتون میمونیم
شوهرم هم فوق العاده ب خونه وادش پا بنده طوری کهووقتی حقریقی ازشون ب شوهرم میگم شروع ب بحث کردن با من میکنه
دیگه واقعا موندم چیکار کنم
کمکم کنیننننننن


مشاور (خانم سعیده صفری)

باسلام خواهر عزیزم اینطور که از متن سؤالتان پیداست 2 موضوع مهم ذهن شما را درگیر کرده است ، اول اختلاف با خانواده ی همسرتان و سپس عدم توانایی مالی برای تشکیل یک زندگی مستقل. در مورد موضوع دوم باید خدمتتان عرض کنم که اگر چه پسندیده است که خانواده هر دو طرف در اوایل ازدواج برای تشکیل زندگی زوج جوان امکاناتی را فراهم کنند ، اما این یک امر واجب نیست و به خاطر این موضوع و بحثی که با خانواده همسرتان داشته اید ، به نحوی انتخاب کرده اید که حاضرید با امکانات کمتری زندگی مشترکتان را بدون هیچ چشمداشتی شروع کنید. اما موضوع مهم تر این است که ادامه رابطه تان به این شکل به هیچ وجه به صلاحتان نیست زیرا به تدریج همسرتان هم ناخودآگاه شما را مقصر می داند و در رابطه اش با شما تاثیر خواهد گذاشت ، به همین خاطر اجازه ندهید این بحث و قهر ها بیشتر از این طول بکشد، با توجه به سابقه و جایگاه خوبی که از قبل با خانواده همسرتان داشته اید کار سختی نیست که بتوانید نظر ایشان به خصوص حداقل پدرش که دعوایتان مستقیما با او نبوده را مجددا جلب کنید ، زیرا او تاثیر بیشتری بر زندگی تان خواهد داشت. چه بسا پس از این آشتی از حمایت آنها هم برخوردار شوید. به همین خاطر توصیه می کنم در این مورد با همسرتان صحبت کنید و بگویید همراه با هم برای معذرت خواهی به خانه شان بروید و با گفتگو و همچنین عذرخواهی توجه مجدد ایشان را به دست آورید. زیرا همسرتان هم مایل نیست یکی از شما را انتخاب کند و او هم زمانی از آرامش بیشتری برخوردار ست که هم رضایت شما و هم رضایت خانواده اش را با هم داشته باشد.