پرسش :
بهشتیان چه استفاده هایی از غلمان می کنند؟
شرح پرسش :
پاسخ :
شرح پرسش:
معنی لغوی و تفسیر غلمان چیست؟ و این شبهه ای که در مورد تمتع جنسی (لواط) در این مورد وارد شده است به چه صورت قابل پاسخگویی می باشد؟
پاسخ اجمالی:
غلام در لغت به معنای خدمتگزار و غلمان جمع غلام است .[1] قرآن مجید درباره بهشتیان می فرماید :" وَ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ غِلْمانٌ لَهُمْ کَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَکْنُونٌ"[2] یعنی:" و پیوسته بر گردشان نوجوانانى براى (خدمت) آنان گردش مىکنند که همچون مرواریدهاى درون صدفند!
این آیه در مقام توصیف خدمتگزاران بهشتی و بیان برخی از ویژگی های آنان است و می فرماید بهشتیان دارای آنچنان مقامی هستند که حتی خدمتگزارانی که برای انجام کارها و برآورده شدن نیازمندی های آنان در خدمت آنان قرار داده شده افراد معمولی نیستند و از نظر زیبایی و نظافت همانند مروارید های درون صدف هستند. ظاهر این آیه آن است که پسران زیبای بهشتی فقط برای خدمتگزاری بهشتیان آفریده شده اند و صحبت از لذت جنسی از آنان نیست تا شبهه لواط مطرح شود.
گرچه در بعضی از آیات قرآن از مهیا بودن حور العین (زنان و مردان زیبای بهشتی) برای استمتاع جنسی مردان و زنان نیکو کار صحبت شده و برخی از ویژگی های آنان بیان شده است اما باید گفت در بهشت لذت های بسیار شیرین تر از لذت تمتع های جنسی وجود دارد که بعید است مردان و زنان نیکو کار و اهل بهشت (که پرده های جهل از جلو چشمان آنها کنار رفته و دارای بصیرت و آگاهی کامل شده اند) آن نعمت ها و لذت های لذیذ تر و شیرین تر و با ارزش تر را رها کرده و خود را با لذت های جنسی آنهم به به شکل دنیایی آن که در ذهن و انسان های دنیایی است بپردازند.
همانطور که در یک مهمانی مفصل که صاحبخانه انواع و اقسام نوشیدنی ها را فراهم کرده است مهمانان عاقل و با بصیرت هیچ گاه غذاهای مقوی و با ارزشتر را رها نمی کنند و به سراغ غذاهای کم ارزش تر یا بدون ارزش غذایی بروند هر چند صاحب خانه آن غذاها را نیز برای آنان فراهم کرده است.
پی نوشتها:
[1] . ابن منظور،لسان العرب،ج12،ص440
[2]. طور، 24
منبع: www.islamquest.net
شرح پرسش:
معنی لغوی و تفسیر غلمان چیست؟ و این شبهه ای که در مورد تمتع جنسی (لواط) در این مورد وارد شده است به چه صورت قابل پاسخگویی می باشد؟
پاسخ اجمالی:
غلام در لغت به معنای خدمتگزار و غلمان جمع غلام است .[1] قرآن مجید درباره بهشتیان می فرماید :" وَ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ غِلْمانٌ لَهُمْ کَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَکْنُونٌ"[2] یعنی:" و پیوسته بر گردشان نوجوانانى براى (خدمت) آنان گردش مىکنند که همچون مرواریدهاى درون صدفند!
این آیه در مقام توصیف خدمتگزاران بهشتی و بیان برخی از ویژگی های آنان است و می فرماید بهشتیان دارای آنچنان مقامی هستند که حتی خدمتگزارانی که برای انجام کارها و برآورده شدن نیازمندی های آنان در خدمت آنان قرار داده شده افراد معمولی نیستند و از نظر زیبایی و نظافت همانند مروارید های درون صدف هستند. ظاهر این آیه آن است که پسران زیبای بهشتی فقط برای خدمتگزاری بهشتیان آفریده شده اند و صحبت از لذت جنسی از آنان نیست تا شبهه لواط مطرح شود.
گرچه در بعضی از آیات قرآن از مهیا بودن حور العین (زنان و مردان زیبای بهشتی) برای استمتاع جنسی مردان و زنان نیکو کار صحبت شده و برخی از ویژگی های آنان بیان شده است اما باید گفت در بهشت لذت های بسیار شیرین تر از لذت تمتع های جنسی وجود دارد که بعید است مردان و زنان نیکو کار و اهل بهشت (که پرده های جهل از جلو چشمان آنها کنار رفته و دارای بصیرت و آگاهی کامل شده اند) آن نعمت ها و لذت های لذیذ تر و شیرین تر و با ارزش تر را رها کرده و خود را با لذت های جنسی آنهم به به شکل دنیایی آن که در ذهن و انسان های دنیایی است بپردازند.
همانطور که در یک مهمانی مفصل که صاحبخانه انواع و اقسام نوشیدنی ها را فراهم کرده است مهمانان عاقل و با بصیرت هیچ گاه غذاهای مقوی و با ارزشتر را رها نمی کنند و به سراغ غذاهای کم ارزش تر یا بدون ارزش غذایی بروند هر چند صاحب خانه آن غذاها را نیز برای آنان فراهم کرده است.
پی نوشتها:
[1] . ابن منظور،لسان العرب،ج12،ص440
[2]. طور، 24
منبع: www.islamquest.net
تازه های پرسش و پاسخ
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}