پرسش :
اين جانب در هنگام عمره تمتع ما بين شوط 2 و 3 يا 3 و 4 بود که شک کردم، در همان حال مىدانستم که اگر کسى قبل از شوط چهارم شک کرد، طوافش باطل است و دوباره بايد از اوّل شروع کند ولى چون فکر مىکردم فقط طواف نساء را اگر کسى صحيح انجام ندهد، محرم باقى مىماند، لذا به شک خود اعتنا نکرده و طواف را ادامه دادم، حالا که به تهران برگشتهام، بعضى مىگويند: اگر طواف عمره تمتع کسى باطل باشد، به احرام عمره تمتع باقى مىماند و بعضى مىگويند: بعد از تقصير از احرام در مىآيد ولى يک طواف عمره به گردنش باقى مىماند، مىخواستم سؤال کنم از اين دو قول کدامشان صحيح است؟
پاسخ :
اگر جدا آنچه مرقوم شده صحيح است و وسوسه نيست، باقى بر احرام هستيد و با انجام اعمال عمره مفرده از احرام خارج مىشويد و بايد سال بعد به حج برويد.
منبع: استفتائات امام خمینی(ره)، ج1، ص451
اگر جدا آنچه مرقوم شده صحيح است و وسوسه نيست، باقى بر احرام هستيد و با انجام اعمال عمره مفرده از احرام خارج مىشويد و بايد سال بعد به حج برويد.
منبع: استفتائات امام خمینی(ره)، ج1، ص451
تازه های پرسش و پاسخ
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}