پرسش :

اگر کسی قرآنی را بدون رضایت صاحب آن غصب نموده، آیا در صورت قرائت تلاوت آن، ثوابی بر قرائت او مترتب می‌شود یا نه؟


پاسخ :
آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی (رحمه الله):
وزر غصب با آن قرائت از بین نمی‌رود، والله العالم.

آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی (رحمه الله):
در صورتی که قصد قربت از غاصب متمشّی شود، ثواب دارد ولی گناه غصب بجای خود باقی است.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی (حفظه الله):
مشکل است.

​​​​​​​منبع: نرم افزار احکام قرآنی، مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان، 1388.