پرسش :

آیا مصلحت اندیشى در انتخاب افراد صحیح است؟ بدین معنى که انسان به کسى که ظنّ قوى، یا یقین دارد که چنانچه انتخاب گردد باعث خسارت به اسلام وامورات مملکتى مى گردد رأى ندهد و به شخص یا گروه دیگرى هم که اصلح بوده ولى انسان مى داند رأى نمى آورند، رأى نداده، بلکه بر روى شخص یا گروه دیگرى توافق نماید که احتمال پیروزى آنها در این صورت مى رود. البتّه این شخص یا گروه سوم 100% اصلح نبوده، لیکن مفسد و خرابکار نیز نمى باشند. این کار چه حکمى دارد؟


پاسخ :
در فرض سؤال باید به گروه سوم رأى بدهند.

منبع: استفتائات جدید، آیت‌‌ الله العظمی مکارم شیرازی دام ظله، جلد 4، تهیه و تنظیم: ابوالقاسم علیان نژادی، قم: انتشارات امام علی بن ابی‌طالب علیه ‌السلام، 1393.