پرسش :

دوره بیماری خفیف ویروس کرونا چیست؟


پاسخ :
این چیزی است که بیشتر افراد تجربه خواهند کرد. ویروس کرونا، عفونت ملایمی است که از هر ۱۰ نفر ۸ نفر را درگیر می‌کند و علائم اصلی آن سرفه و تب است.  بدن درد، سوزش گلو و سردرد هم محتمل هستند ولی حتمی نیستند.

تب نتیجه پاسخ سیستم ایمنی شما به آلودگی و عفونت است. سیستم ایمنی ویروس را به عنوان دشمن مهاجم تشخیص داده و بدن را با آزاد سازی مواد شیمیایی به نام سایتوکاین از وجود یک مشکل آگاه می‌کند. همین باعث تشدید عملکرد سیستم ایمنی و ایجاد بدن درد و تب می‌شود.

سرفه در ابتدا خشک است (محتویاتی همراه آن نیست) و احتمالاً این امر به خاطر تحریک شدن سلول‌ها ناشی از آلوده شدن به ویروس است.  برخی از افراد شروع به سرفه همراه با خلط می‌کنند، مخاط ضخیم حاوی سلولهای مرده ریه که توسط ویروس کشته شده‌‌اند.

این علائم با استراحت، مایعات فراوان و پاراستامول درمان می‌شوند و نیاز به مراقبت های تخصصی بیمارستانی ندارند.  این مرحله حدود یک هفته طول می‌کشد و اکثر افراد بدلیل مقابله سیستم ایمنی بدن با ویروس بهبود می یابند . با این حال برخی از آنها درگیر نوع بدتری از ویروس کرونا می‌شوند.

در حال حاضر این بهترین چیزی است که در مورد این مرحله می‌فهمیم. با این وجود مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد این بیماری می‌تواند علائمی‌که بیشتر شبیه سرماخوردگی است را نشان دهد، مانند آبریزش‌بینی.

منبع: darmankade.com