پرسش :

غسل‌ جمعه و غسل زیارت ائمه معصومین علیهم‌السلام و غسل طواف و احرام به چه چیزهایی نقض می‌شود؟ آیا تکرار آن‌ها پس از پیش آمدن حدث مشروع است؟


پاسخ :
با انجام غسل‌های زمانی مثل غسل جمعه، به استحباب عمل کرده و با حدوث حدث (اصغر یا اکبر) دلیلی بر مشروعیت اعاده نیست.

در غسل‌های مکانی (مانند غسل ورود به حرم) و غسل‌هایی که برای انجام فعلی است مثل غسل احرام یا غسل زیارت، تا زمانی که وارد آن مکان نشده یا آن فعل را انجام نداده اگر غسل باطل شود، مشروعیت انجام غسل باقی است و این اغسال با حدث اکبر و بنا بر احتیاط با حدث اصغر باطل می‌شوند.

​​​​​​​منبع: zanjani.net